پنتاگون: قبل از حمله هوایی به گروه های تحت حمایت ایران در سوریه، با عراق هماهنگ کردیم/ وزارت دفاع عراق تکذیب کرد



اخبار,اخبار بین الملل,پنتاگون
وزارت دفاع عراق ادعای وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص همکاری بغداد با این کشور در حمله به منطقه مرزی سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع عراق جمعه شب در واکنش به این ادعا بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «وزارت دفاع عراق از آنچه در اظهارات وزیر دفاع آمریکا مبنی بر تبادل اطلاعات استخباراتی با عراق قبل از هدف قرار دادن برخی از مناطق در اراضی سوریه آمده، ابراز تعجب می‌کند».

 

به گزارش بغداد الیوم، در بیانیه‌ای که وزارت دفاع عراق منتشر کرده، آمده است: «ما در حین اینکه وقوع این مسئله (همکاری اطلاعاتی با آمریکا) را رد می‌کنیم، تأکید داریم که همکاری ما با نیروهای ائتلاف بین‌المللی منحصر در هدفی است که این ائتلاف برای آن به ویژه مقابله با گروه تروریستی داعش و تهدیداتی که علیه عراق داشته، تشکیل شده است و این همکاری به گونه است که حاکمیت و وحدت اراضی عراق را حفظ می کند».

 

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

 

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

 

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

 

طبق گزارش این رسانه، گزارش‌های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت دارد. صابرین‌نیوز همچنین نوشت آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

 

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد.

 

وزارت خارجه سوریه حمله هوایی ارتش آمریکا به مناطق مرزی این کشور با عراق را محکوم کرد و گفت که دولت بایدن باید دست از سیاست های ترامپ بردارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------