۶ نهاد دولتی آلمان در فهرست حمله سایبری به مایکروسافت



حمله سایبری به مایکروسافتاخبار بین الملل,خبرهای بین الملل
اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعات آلمان اعلام‌کرد: شش نهاد دولتی این کشور در بین قربانیان حمله سایبری به سرور پست الکترونیک شرکت مایکروسافت قرار دارند.

به گزارش ایرنا، در جریان تلاش برای نفوذ به پایگاه داده های پست الکترونیک شرکت مایکروسافت آمریکا، شماری از نهادهای دولت فدرال آلمان نیز مورد حمله هکرها قرار گرفته اند.

 

نشریه هاندلز بلات آلمان روز سه شنبه به نقل از اداره فدرال امنیت فناوری اطلاعات (BSI) اعلام کرد در این حمله دست کم ۶ نهاد دولتی آلمان هدف قرار گرفته اند. این اداره بدون نام بردن از این نهادها از ارائه مشاوره و کمک به آنها برای مقابله با این گونه حملات خبر داد.

 

هفته گذشته شرکت مایکرو سافت اعلام کرد که از سوی یک گروه جاسوسی سایبری مورد حمله قرار گرفته است. بر این اساس برای این حمله هکرهایی که به چین نسبت داده می شوند، از نقطه ضعف های ناشناخته سامانه پست الکترونیک کاربران استفاده کرده اند.

 

با انتشار خبر این حمله سایبری، آژانس امنیت سایبری و زیر ساخت‌های آمریکا دستورالعملی فوری منتشر کرد و از نهادها و ادارات خواست اقدام فوری انجام دهند.

 

همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از افرادی که از این شبکه استفاده می‌کنند خواست که سریعا وصله‌های امنیتی را در سیستم‌های عامل خود نصب کنند. شرکت مایکروسافت آمار ارایه‌شده از شمار نهادهایی که ایمیل شان هک شده را تاکنون تایید نکرده اما در بیانیه‌ای گفته که با دولت آمریکا از نزدیک در این زمینه همکاری می‌کند.

 

گفته می شود این حمله سایبری پیچیده که شرکت مایکروسافت انگشت اتهام آن را به سمت چین برده تا کنون ۶۰ هزار کاربر این شرکت را در سراسر جهان هدف قرار داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------