کرملین: سخنان بایدن را نمی‌توان نادیده گرفت



سخنگوی کرملین,اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل
سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، رئیس‌جمهوری روسیه به جو بایدن پیشنهاد گفت‌وگوی مجازی داده است، با توجه به اینکه هیچ مناظره‌ای نمی‌تواند میان آنها برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: طبیعتا هیچ مناظره‌ای نمی‌تواند میان این دو رئیس ‌جمهور برگزار شود و پوتین فقط پیشنهاد داده است تا یک مذاکره آنلاین صورت بگیرد.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت که پوتین بابت کمپین نفوذ ادعایی علیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کشورش باید بهایی پرداخت کند. همچنین از رهبر آمریکا پرسیده شد که آیا او رئیس‌جمهوری روسیه را "قاتل" می‌داند یا خیر و او موافقت کرد. روز پنج‌شنبه پوتین رئیس‌جمهوری آمریکا را دعوت کرد تا مذاکرات زنده‌ای در روز جمعه یا دوشنبه آتی برگزار کنند اما کاخ سفید پاسخ داد که این روسای جمهور قبلا با هم صحبت کرده‌اند.  

 

پسکوف به احتمال برگزاری نشست مجازی بین رئیسان جمهور آمریکا و روسیه، گفت: از سخنان بایدن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. پوتین پیشنهاد یک گفت‌وگوی مجازی را مطرح کرد. تلاش‌هایی از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای انجام تماس بین پوتین و بایدن در حال انجام است،  اگر طرف آمریکایی برای مذاکره در روز جمعه آماده نیست، این گفت‌وگو می‌تواند دوشنبه یا هر زمانی که بایدن راحت باشد، انجام شود.

 

دیمیتری پسکوف گفت: از آنجایی که سخنان رئیس جمهور بایدن کاملا بی‌سابقه بوده، بار دیگر تکرار می‌کنم که چارچوب‌های بی‌سابقه ارتباط را نمی‌توان بعید دانست.

 

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به پا برجا بودن پیشنهاد پوتین برای گفت‌وگوی آنلاین با بایدن، افزود: پوتین قصد دارد اتهامات بی‌اساس کنونی علیه روسیه و روابط دوجانبه را با بایدن به بحث بگذارد.

 

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هم‌اکنون جنگ سردی بین آمریکا و روسیه در جریان است، تصریح کرد: ما همواره به بهترین شرایط امیدوار بوده‌ایم، اما برای بدترین هم آماده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------