آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

حمله یمنی‌ها به فرودگاه «أبها»/ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا



حمله یمنی‌ها به فرودگاه أبها،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور فرودگاه سعودی «أبها» را به وسیله پهپادهای «قاصف K۲» هدف قرار داده است.

به گزارش مهر به نقل از المسیره، ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات جدیدی را علیه اهداف سعودی انجام دادند. در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از جدیدترین عملیات نظامی در عمق خاک سعودی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: در راستای پاسخ قانونی و طبیعی به تشدید تجاوز و محاصره فراگیر علیه کشورمان، نیروی هوایی پهپادی امروز طی عملیاتی تهاجمی فرودگاه بین‌المللی أبها را با پهپاد «قاصف K۲» هدف قرار داد.

 

وی همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از نوع MQ9 را در مارب ساقط کردند.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه اظهارات خود، گفت: تأکید می کنیم تا زمانی که تجاوز و محاصره ادامه دارد، عملیات ما نیز ادامه خواهد داشت. وی پیشتر گفته بود: نیروهای مقاومت یمن طی ۶ سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۶۶ عملیات پایداری و ایستادگی در برابر تجاوزات سعودی‌ها داشته‌اند و چنین عملیاتی به آزادی بسیاری از اراضی یمن منجر شده و توانسته است به دشمن، خسارت جانی و نظامی وارد کند.

 

سریع تأکید کرده بود: تاکنون ۴۹۹ موشک بالستیک نیروهای یمنی به اهداف و تاسیسات نظامی وابسته به عربستان سعودی و امارات اصابت کرده است و ۸۴۹ فروند موشک نیز به مقرها و تاسیسات و مراکز دشمن و مزدوران آنها در داخل اراضی یمن شلیک شده است. یگان پهپادی یمن نیز بیش از ۱۲ هزار و ۶۲۳ عملیات انجام داده است که هزار و ۱۵۰ مورد عملیات تهاجمی بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------