نتایج نهایی انتخابات اسرائیل/ تلاش ریولین برای انتخاب نفتالی بنت برای تشکیل دولت جدید



نتایج نهایی انتخابات اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را از کمیته انتخابات مرکزی این رژیم تحویل گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی ضمن تحویل نتایج انتخابات گفت: اولویت ما برای انتخاب نامزد برای تشکیل دولت، این است که این نامزد فرصت کافی برای تشکیل دولت مورد اعتماد پارلمان داشته باشد؛ دولتی که دودستگی‌ها را برطرف و جامعه صهیونیستی را بازسازی می‌کند. این جامعه به دولتی نیاز دارد که بودجه را تصویب کند این دولت روندی را در پیش خواهد گرفت که وضعیت را بهبود ببخشد و نهادهای دولت را از تنگنای سیاسی موجود نجات دهد، اقدامی که مردم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارند.

 

براساس نتایج پایانی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی احزاب "لیکود" ۳۰ کرسی، "آینده ای وجود دارد" ۱۷ کرسی، "شاس" ۹ کرسی ، "آبی و سفید" ۸ کرسی ، "اسرائیل بیتنا" ۷ کرسی ، "کار" ۷ کرسی، "یهودیت تورات" ۷ کرسی،  "یمینا"۷ کرسی، "لیست مشترک" ۶ کرسی ، "امید تازه" ۶ کرسی ، "صهیونیسم دینی" ۶ کرسی ، "مرتس" ۶ کرسی و لیست یکپارچه عربی ۴ کرسی به دست آوردند.

 

همچنین گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی حاکی از آن است که رئیس رژیم صهیونیستی ممکن است این بار همه را غافلگیر کرده و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا را به جای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم مأمور به تشکیل دولت جدید کند.

 

به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، این احتمالات پس از شکست سه دوره انتخابات پارلمانی در تشکیل دولت پایدار مطرح می‌شود و ریولین این بار پس از اینکه چهارمین انتخابات پارلمانی ۲۳ مارس برگزار شد و باز هم هیچ حزبی اکثریت آرا را برای تشکیل دولت کسب نکرد، تلاش خواهد کرد قواعد بازی را تغییر داده و شخصی دیگر غیر از نتانیاهو را مامور به تشکیل دولت کند.

 

در همین راستا، گدعون ساعر، رئیس حزب "امید تازه" از یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده وجود دارد" خواست منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح داده و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا را برای تشکیل دولت جدید پیشنهاد دهد.

 

لاپید هم پاسخ داده که حزبش برای دادن امتیازاتی جهت تغییر وضعیت آماده خواهد شد. این اظهار نظر احتمالا به معنای حمایت لاپید از اقدام برای تعیین بنت برای تشکیل دولت است. هرچند که در چهارمین انتخابات پارلمانی حزب بنت تنها هفت کرسی به دست آورد در حالی که حزب لاپید ۱۷ کرسی را تصاحب کرد.

 

پیشتر ریولین برگزاری چهار دوره انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی آن هم ظرف دو سال را گواهی بر وجود بحران در این رژیم دانسته بود.

 

قرار است رئیس رژیم صهیونیستی از دوشنبه رایزنی‌ها را با احزاب کنست پیرامون تشکیل دولت جدید آغاز کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------