آمریکا ۹ شخص و ۲ شرکت روسیه‌ای عامل در مسموم کردن ناوالنی را تحریم کرد/ واکنش مرکل به حکم مجازات ناوالنی



ناوالنی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه با متهم کردن دولت روسیه به تلاش برای مسموم کردن آلکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، اسامی ۹ شخص و ۲ شرکت روسیه‌ای را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: امروز اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا و وزارت امور خارجه آمریکا با پیوستن به انگلیس و در واکنش به مسمومیت آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان در روسیه که یک سال پیش با حمایت دولت این کشور انجام شد، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند. "

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به طور خاص ۹ شخصیت و ۲ شرکت که در مسموم کردن ناوالنی یا برنامه سلاح‌های شیمایی روسیه نقش داشتند را تحریم می‌کند.  

 

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.  

 

 ***

 

مرکل: حکم مجازات ناوالنی را غیرقابل قبول می‌دانم

صدر اعظم آلمان گفت: حکم مجازات الکسی ناوالنی (منتقد اصلی ولادیمیر پوتین و حکومت روسیه) را نادرست و غیرقابل قبول می‌دانم و باید آزاد شود.

 

به گزارش ایرنا، آنگلا مرکل روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهوری روسیه در مسکو افزود: وضعیت بسیار بدی برای ناوالنی بوجود آمده است.

 

وی اضافه کرد: حکم مجازاتی که در مورد ناوالنی صادر شده به اعتقاد دادگاه حقوق بشر اروپایی خودسرانه و نامتناسب است.   

 

صدراعظم آلمان بیان کرد: برای ما این حکم غیرقابل قبول است و این موضوع را به رئیس جمهوری روسیه گفتم و خواستار آزادی ناوالنی شده و به پوتین خاطر نشان کردم که در آینده هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.  

 

پوتین هم در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سخنان مرکل گفت که ناوالنی به دلیل یک تخلف جنایی در قبال شرکای خارجی و نه اقدامات سیاسی خود محکوم شده است.

 

ناوالنی در ماه ژانویه بر اساس حکم دادگاه در پرونده اختلاس مالی به نام ایو روشه به ۲.۵ سال زندان محکوم شده و دوره محکومیت خود را در بازداشتگاهی در استان ولادیمیر در همسایگی استان مسکو می‌گذراند.

 

 روند حل بحران اوکراین با رکود مواجه شده است

صدراعظم آلمان اظهار داشت: روند حل بحران اوکراین با رکود مواجه شده است.  

 

مرکل خاطر نشان کرد که نباید اجازه داد تا روند مذاکرات اوکراین در رویه گروه نورماندی و در چارچوب گروه تماس به بن بست بخورد.  

 

گروه نورماندی از روسای جمهوری روسیه، فرانسه، اوکراین و صدر اعظم آلمان تشکیل شده است و سران این کشورها تاکنون چند بار برای حل بحران در اوکراین اجلاس داشته‌اند.  

 

صدر اعظم آلمان ادامه داد: در مورد توافقنامه مینسک برای حل بحران اوکراین به اهدافی که تعیین کرده بودیم دست نیافتیم.  

 

مرکل در مورد مذاکرات در رویه گروه نورماندی، تصریح کرد که این مذاکرات برای دستیابی به نتایج مشخص در حل بحران شرق اوکراین باید تداوم و تحرک تازه بیابد.  

 

وی یادآور شد که از گفت و گوهای سازنده بین روسیه و آلمان که بطور منظم برگزار می‌شود، خرسند است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------