آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کتک‌کاری در پارلمان ترکیه



کتک‌کاری در پارلمان ترکیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
توهین سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به یکی از نمایندگان اپوزیسیون، منجر به درگیری در پارلمان بین قانونگذاران حزب عدالت و توسعه و حزب مخالف مردم جمهوری‌خواه شد.

به گزارش ایسنا، "ارکان آیدین" معاون اصلی اپوزیسیون حزب مردم جمهوری‌خواه (CHP) در حال سخنرانی در پارلمان در جریان مذاکرات مربوط به بودجه سال ۲۰۲۲ وزارت صنعت و فناوری و وزارت کشور در ۸ دسامبر بود که از سویلو پرسید چرا از هواپیمای متعلق به سزگین باران کورکماز، تاجری که در حال حاضر در اتریش زندانی است و با یک سری اتهامات در ترکیه و آمریکا از جمله پولشویی، رشوه و کلاهبرداری روبرو است، استفاده کرده است؟

 

آیدین به سویلو گفت: چرا سوار هواپیمای سزگین باران کورکماز شدی؟ عکس شما منتشر شده است. شما به رئیس‌جمهور گفتید هواپیمای دیگری وجود نداشت. سویلو در پاسخ به این موضوع گفت: "دروغ می گویید، شما کلاهبردار هستید".

 

آیدین سخنان سویلو را تکرار کرد، در این میان، معاون رئیس گروه پارلمانی حزب مردم جمهوری‌خواه و ولی آغبابا، معاون حزب، سویلو را مورد انتقاد قرار دادند. در پی این مشاجره لفظی نمایندگان مجلس برخاستند. ابتدا درگیری لفظی بین نمایندگان مجلس رخ داد که بعد به درگیری با مشت تبدیل شد.

 

منابع ترکیه‌ای گزارش داده‌اند که جلسه پارلمان ترکیه به مدت ۱۰ دقیقه به علت کتک‌کاری به حالت تعلیق درآمده است.

 

پارلمان ترکیه با نزاع بیگانه نیست و تقریباً همه مذاکرات با دعوا همراه است. ماه گذشته، چندین نزاع در جریان مذاکرات بودجه در پارلمان رخ داد که عمدتاً سویلو در آنها حضور داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------