پوتین: جنگ در شرق اوکراین وضعیتی شبیه به نسل کشی دارد



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور روسیه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان کشورش و غرب اظهار کرد، جنگ در شرق اوکراین بین ارتش این کشور و جدایی طلبان حامی روسیه "شبیه به نسل کشی به نظر می‌رسد".

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه این اظهارات را در پاسخ به پرسشی که در جریان نشست شورای حقوق ریاست جمهوری عنوان شد، مطرح کرد. در جریان این نشست پوتین به موضوع تعیض علیه روس زبان‌های خارج از مرزهای کشورش پرداخت.

 

این رهبر روسیه گفت:‌ باید بگویم که روس هراسی اولین گام به سمت نسل کشی است.

 

او تصریح کرد: شما و من می‌دانیم که چه اتفاقاتی در منطقه دونبالس در شرق اوکراین دارد رخ می دهد. وضعیت آنجا مطمئنا شبیه به نسل کشی است.

 

پوتین قبلا هم از جمله در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ مقایسه‌های مشابهی را در خصوص جنگ در شرق اوکراین مطرح کرده بود.

 

اکثر مردم در اوکراین هم به زبان اوکراینی و هم روسی صحبت می‌کنند هرچند که مناطقی در جنوب و شرق این کشور و برخی مناطق در مرکز آن به طور عمده روس زبان هستند و به طور سنتی بیشتر مایل به روسیه هستند.

 

شورشیان مورد حمایت روسیه از سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین مشغول نبرد با نیروهای دولتی بوده‌اند و اخیرا با استقرار نظامیان روسیه در مرز تنش‌ها بالا گرفته است. مقام‌های غربی این نگرانی را مطرح کرده‌اند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد اما مسکو این اتهام را رد می‌کند.

 

روسیه اوکراین را به رفتار تحریک آمیز متهم کرده و خواستار تضمین برای عدم گسترش ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح در نزدیکی مرزهای روسیه است.

 

مقام‌های اوکراینی گفته‌اند که مسکو ممکن است مشغول برنامه‌ریزی برای حمله‌ای علیه این کشور در پایان ماه ژانویه باشد، هرچند مقام‌های آمریکایی می‌گویند که هنوز معلوم نیست پوتین تصمیم به حمله گرفته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------