آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: اگر من نبودم اسرائیل نابود می شد/ لعنت به نتانیاهو



ترامپ و نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
روزنامه‌نگار آمریکایی با اشاره به مصاحبه‌های خود با رئیس‌جمهوری سابق این کشور گفت که وی بارها از نخست‌وزیر سابق اسرائیل انتقاد کرد و آخرین آن زمانی بود که وی پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۰ را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، «باراک راوید» روزنامه‌نگار آمریکایی با اشاره به مصاحبه‌های خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، گفت که وی در دو مصاحبه با من بارها از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق اسرائیل انتقاد کرد و آخرین آن زمانی بود که وی پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات سال ۲۰۲۰ را تبریک گفت.

 

راوید در کتاب جدید خود تحت عنوان «صلح ترامپ: پیمان ابراهیم و تجدید ساختار خاورمیانه» نوشته است که روابط میان ترامپ و نتانیاهو، آنطور که به نظر می‌رسید، مستحکم نبوده است.

 

رواید با اشاره به تبریک نتانیاهو به بایدن پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که حدود یک سال پیش برگزار شد، از قول ترامپ نوشت: «اولین فردی که به بایدن تبریک گفت، بی‌بی بود. او می‌توانست ساکت باشد اما اشتباه بزرگی مرتکب شد. از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت بر او».

 

بر اساس این گزارش، داوید دو مصاحبه با ترامپ داشت که یکی از آنها ۹۰ دقیقه طول کشید.

 

وی گفته که ترامپ احساس می‌کرد به‌رغم تمام اقدام‌ها و حمایت‌هایی که در چهار سال فعالیت خود انجام داده است، با خیانت نتانیاهو رو‌به‌رو شد.

 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا همچنین گفت که نتانیاهو را به خاطر این خیانت و اقدام‌هایی که علیه وی انجام داده است، نخواهد بخشید.

 

وی تأکید کرده است که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ پیروز نمی‌شد، اسرائیل نابود شده بود.

 

ترامپ همچنین گفت: «‌من بی‌بی را دوست داشتم. هنوز هم دوستش دارم اما وفاداری را هم دوست دارم. بی‌بی بی‌درنگ به بایدن تبریک گفت. این فقط یک تبریک نبود بلکه در پیامی ویدئویی از دوستی بزرگش با او صحبت کرد در حالی که هیچ‌گونه دوستی بین آنها وجود نداشت زیرا اگر دوست بودند، دولت باراک اوباما با ایران قرارداد امضا نمی‌کرد و اکنون دوباره این کار را خواهند کرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------