آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ: تبریک گفتن به رئیس‌جمهور جدید اهمیت دارد



ترامپ و نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناسزای رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناسزای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

 

دونالد ترامپ از اینکه بنیامین نتانیاهو پیروزی جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به او تبریک گفته گلایه کرده و گفته بود: «لعنت به او!.»

 

نتانیاهو در واکنش گفت ائتلاف آمریکا با اسرائیل به معنای این است که «تبریک گفتن به رئیس‌جمهور جدید اهمیت دارد.»

 

منابع عبری‌زبان، صبح امروز (جمعه)، بخش‌هایی از مصاحبه اختصاصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «واللا» را منتشر کردند.

 

خبرنگار واللا که اخیرا تحت عنوان «صلح ترامپ» کتابی در ارتباط با اقدامات رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر کرده، مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ در کتاب خود آورده است.

 

منابع صهیونیستی از جمله روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» بخش‌هایی از گفته‌های دونالد ترامپ را امروز جمعه منتشر کردند.

 

دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه مذکور گفته است: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رئیس‌جمهور نجنگیدند».

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌افزاید: «کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم».

 

وی در ارتباط با جولان اشغالی بیان کرد: «برخی به من گفتند که این هدیه (جولان) ده‌ میلیارد دلار ارزش دارد. من این کار را پیش از انتخابات کردم. این کار به او خیلی کمک کرد. او بدون من شکست می‌خورد. به لطف من [در انتخابات] به تساوی رسید».

 

ترامپ ادامه داد: «من نتانیاهو را خیلی دوست داشتم. هنوز هم او را دوست دارم؛ اما وفاداری را هم دوست دارم! نتانیاهو اولین کسی بود که سراسمیه برای تبریک به بایدن رفت. او فقط به [بایدن] تبریک نگفت بلکه این کار را در قالب یک ویدئوی ضبط شده انجام داد».

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید».

 

نتانیاهو گفت: «من کاملاً از کمک‌های عظیم رئیس‌جمهور ترامپ به اسرائیل و امنیت آن قدردانی می‌کنم. من همچنین اهمیت اتحاد قوی بین اسرائیل و آمریکا را درک می‌کنم و برای همین مهم بود که به رئیس‌جمهور جدید تبریک بگویم.»

 

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرده است: «اگر من به [ریاست جمهوری آمریکا] نمی‌رسیدم فکر می‌کنم که اسرائیل ریشه‌کن می‌شد. خوب؟ می‌خواهی حقیقت را بدانی؟ تا این لحظه هم فکر می‌کنم که اسرائیل نابوده شده است».

 

وی در پایان گفت: «میان آن‌ها (نتانیاهو و بایدن) دوستی‌ای نبود چراکه اگر این دوستی وجود داشت، با ایران توافق امضاء نمی‌کردند. آن‌ها یک بار دیگر این کار را خواهند کرد. اگر به توافق هسته‌ای بازگردند، اسرائیل بسیار در خطر خواهد بود! بسیار!»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------