آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تحریم‌های جدید آمریکا علیه 25 فرد و نهاد در چین، میانمار و کره شمالی



تحریم جدید آمریکا علیه کشورهای جهان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه 25 فرد و نهاد در چین، میانمار و کره شمالی اعمال کرد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه 25 فرد و نهاد چینی، میانماری و کره‌شمالی به بهانه‌های نقض حقوق بشر اعمال کرد.

 

«والی ادیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز حقوق بشر بین‌المللی، وزارت خزانه‌داری با استفاده از ابزار خود، عاملان نقض جدی حقوق بشر را مورد بازخواست قرار می‌دهد».

 

وزارت خزانه داری آمریکا گروه «سنس‌تایم» چین را که در زمینه هوش مصنوعی فعال است را نیز به لیست شرکت‌های تحریم شده اضافه کرد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که این شرکت چینی برنامه تشخیص چهره‌ای را ایجاد کرده که می‌تواند قومیت‌های مختلف به ویژه ایغورها را تشخیص دهد.

 

در تحریم‌های جدید آمریکا، نام دو مقام چینی نیز مشاهده می‌شود. وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده که این دو مقام در زمانی که مسئولیت داشته‌اند اقداماتی را علیه اقلیت اویغورها انجام داده‌اند.

 

تنش‌ها میان آمریکا و چین طی ماه‌های گذشته مسیری فزاینده به همراه داشته است و عمده تنش میان واشنگتن و پکن درباره تایوان است.

 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------