الکاظمی: تا چند روز آینده، همه نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج می‌شوند



مصطفی الکاظمی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست وزیر عراق گفت که طی چند روز آینده، همه نیروهای رزمی آمریکا، در چارچوب توافق راهبردی با این کشور، از عراق خارج خواهند شد.

به گزارش فارس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شامگاه امروز شنبه از خروج قریب‌الوقوع نظامیان آمریکایی از این کشور خبر داد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الکاظمی گزارش داد، طی چند روز آینده، همه نیروهای رزمی وابسته به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، در چارچوب توافق راهبردی با طرف آمریکایی، از عراق خارج خواهند شد.

 

وی گفت که نقش نیروهای آمریکایی در عراق، در زمینه مستشاری خواهد بود و خروج نظامیان آمریکا، نشانگر «توانایی حفظ امنیت و ثبات عراق، توسط همه نیروهای عراقی است».

 

این در حالی است که «متئو تولر» سفیر آمریکا در بغداد سیزدهم آذر ماه جاری به دیدار الکاظمی رفت.  طرفین در این دیدار، تقویت زمینه‌های همکاری و مشارکت بین دو کشور را بررسی و درباره آخرین تحولات منطقه از جمله تحولات امنیتی رایزنی کردند.

 

الکاظمی و تولر ضمن تأکید بر نقش عراق در تقویت امنیت و ثبات منطقه، «پیشرفتهای حاصل شده در پایان یافتن نقش رزمی نیروهای ائتلاف [آمریکا] در عراق» را بررسی کردند.

 

الکاظمی و تولر همچنین تأکید کردند که پایان مأوریت نیروهای آمریکا بر اساس گفت‌وگوی راهبردی و انتقال به مرحله «مشورت، کمک و توانمندسازی» خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------