بورل: اتحادیه اروپا مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه را آماده کرده است/ واکنش رئیس جمهور اوکراین به جنگ احتمالی با روسیه



جوزف بورل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
در پی تشدید اقدامات ضد روسی اروپا و آمریکا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در حال آماده‌سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه مسکو است.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که این اتحادیه به دنبال تحریم‌ روسیه است.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، بورل به خبرنگاران درباره تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه گفت: «اتحادیه اروپا در حال آماده سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه است که قرار است امروز (پنجشنبه) در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: «نمی‌توانم درباره آن (تحریم‌هایی که قرار است علیه روسیه وضع شود) حرفی بزنم. قبل از رسیدن به توافق درباره آن بحث خواهیم کرد اما در حال آماده‌سازی مجموعه‌ کاملی از تحریم‌ها هستیم».

 

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به این سؤال که آیا کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند درباره موضوع تحریم روسیه به اجماع برسند، گفت: «بله، این بار، بله».

 

***

 

زلنسکی: درصورت حمله روسیه به اوکراین، اعضای ناتو نیز در خطر خواهند بود

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه ادعا کرد، در صورت حمله روسیه به کشورش، اعضای اروپایی ناتو در خطر خواهند بود.

 

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، زلنسکی در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت: «ناتو هیچ دینی به گردن اوکراین ندارد».

 

با این حال رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعای حمله احتمالی روسیه گفت، «در صورتی که ارتش ما نتواند مقاومت کند» این وظیفه ناتو خواهد بود تا علیه حمله روسیه که ممکن است شماری از کشورهای عضو این پیمان را در معرض خطر قرار دهد، وارد عمل شود.

 

زلنسکی در ادامه گفت، وقایع سال ۲۰۱۴ و الحاق بخش کریمه به روسیه موجب شد اوکراین به سمت ناتو سوق پیدا کند و کی‌یف سال‌ها است که خود را یکی از اعضای ناتو می‌داند.

 

این مقام اوکراینی که بارها درخواست ملاقات با همتای روس خود را داشته افزود: «من از این ابزار [پروژه گاز نورد استریم ۲] برای ترتیب دادن دیداری با رئیس جمهور روسیه استفاده خواهم کرد تا بتوانیم در زمینه اجرای توافق مینسک یا خاتمه دادن به درگیری‌ها در دونباس، پیشرفت‌هایی حاصل کنیم».

 

وی در حالی بار دیگر پیگیر اعمال تحریم علیه روسیه شده که روز سه‌شنبه گفته بود تهدیدهای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اعمال «تحریم‌های اقتصادی بسیار سخت» بر مسکو که در جریان مذاکرات با پوتین مطرح شد، هنوز برای متوقف کردن مسکو کافی نیست.

 

دبیرکل ناتو نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه «ناتو حمایت عملی از اوکراین را تداوم خواهد بخشید» مدعی شد: «حمایت ناتو از اوکراین تهدیدی برای روسیه نیست».

 

استولتنبرگ افزود: «تصمیم درباره اینکه آیا اوکراین می‌تواند عضو ناتو شود، باید توسط اوکراینی‌ها و سی کشور عضو ناتو اتخاذ شود».

 

او در ادامه گفت: «متحدان ناتو آماده گفت‌وگو با روسیه هستند و ما بر دعوت از مسکو برای نشست شورای روسیه-ناتو تأکید می‌کنیم زیرا در زمان بالا بودن تنش‌ها گفت‌وگو اهمیت به سزایی دارد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------