جستجوی خانه به خانه در پیونگ یانگ برای یافتن فرد شعارنویس علیه رهبر کره شمالی



کیم جونگ اون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نوشتن یک شعار دیواری توهین آمیز علیه رهبر کره شمالی همه نهادها و ارگان های امنیتی کره شمالی را برای یافتن فرد خاطی بسیج کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از "دیلی میل"، از روز 22 دسامبر گذشته (2 هفته پیش) که یک شعار دیواری علیه رهبر کره شمالی در روی ساختمانی در محله "پیونگ چون" در شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی دیده شد، نهادهای امنیتی کره شمالی بسیج شده اند که فرد شعار نویس را بیابند.

 

شعار نویسی علیه رهبر کره شمالی در تاریخ 70 ساله حکومت کمونیستی این کشور کم سابقه است و مجازات چنین اقدامی تبعید به اردوگاه های کار اجباری و یا حتی در مواردی می تواند مرگ باشد.

 

به ویژه اینکه شعار نوشته که فورا از سوی ماموران محلی پاک شده حاوی توهین به رهبر کره شمالی بوده است.

 

فرد شعار نویس نوشته: " کیم جونگ اون حرامزاده، مردم به خاطر تو از گرسنگی می میرند."

 

وضعیت اقتصادی کره شمالی در 2 سال گذشته به دلیل بحران کرونا و تحریم ها بسیار بحرانی است و کمبود آذوقه و مایحتاج ضروری، مردم این کشور را با خطر یک قحطی بزرگ دیگر همانند سال های پس از فروپاشی شوروی مواجه کرده است.

 

این شعار زمانی نوشته شده که جلسات سطح بالای حزب حاکم کارگران کره در شهر پیونگ یانگ در حال برگزاری بود و به همین خاطر حساسیت سیاسی زیادی برانگیخته است.

 

 

مقامات امنیتی کره شمالی در محل شعار نویسی شده به صورت خانه به خانه به دنبال یافتن سرنخی از فرد خاطی می گردند و دست خط های تمامی مردم محل را بررسی می کنند.

 

آنها همچنین در مراجعه خانه به خانه از مردم محلی می خواهند که با مدارک و شواهد توضیح دهند که در روز 22 دسامبر کجا بوده اند. آنها همچنین از مردم محلی می خواهند که درباره حضور فرد یا افراد ناشناس در روز 22 دسامبر در محل شعار نویسی شده مشاهدات خود را شرح دهند.

 

مقامات امنیتی کره شمالی گفته اند در حال بررسی دوربین های مدار بسته در روز مورد نظر و تحقیقات محلی و میدانی هستند و در نهایت فرد شعار نویس را خواهند یافت. آنها گفته اند تنها عامل مانع آنها در رسیدن به فرد خاطی مساله زمان است و دیرو یا زود فرد خاطی را دستگیر خواهند کرد.

 

در کره شمالی که سیستمی به شدت بسته دارد، انتقاد از رهبر کشور اکیدا ممنوع است و کسانی که با عالی ترین مقام کشور مخالفت کنند احتمالا محکوم به حضور طولانی در اردوگاه‌های کار اجباری می شوند.

 

در موارد جدی و در صورتی که توهین به رهبر کره شمالی صورت پذیرد، مجازات فرد خاطی می تواند حتی مرگ باشد.

 

آخرین نمونه ثبت شده از مجازات مرگ به خاطر توهین به رهبر کره شمالی، در مارس سال 2018 بود؛ زمانی که یک سرهنگ ارتش پس از شعار نویسی علیه رهبر کشور، در خانه فرهنگ " 24 آوریل" در پیونگ یانگ در ملاء عام اعدام شد.

 

24 آوریل در تقویم کره "روز خورشید" نام گرفته؛ چون روز تولد "کیم ایل سونگ"، بنیانگذار کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی کشور است.

 

طی 2 سال گذشته کمبود مواد غذایی در کره شمالی نارضایتی هایی را برانگیخته است اما این نارضایتی ها به خاطر سیستم بسته و مجازات های سنگین در صورت اعتراض، امکان نمود بیرونی ندارد.

 

مقامات کره شمالی نسبت به مشکل کمبود آذوقه و خطر قحطی هشدار داده اند؛ حتی رهبر کره شمالی در نشست اخیر حزب حاکم به مقامات کشور دستور داد برای رفع کمبود آذوقه اقدامات فوری و عاجل انجام دهند.

 

کره شمالی از زمانی که در ژانویه 2020 مرز خود با چین را به دلیل همه گیری ویروس کرونا بست، با بحران کمبود مواد غذایی مواجه شده است. کره شمالی به شدت به چین وابسته است زیرا تحریم های بین المللی به این کشور اجازه تجارت عمومی با سایر کشورها نمی دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------