اعلام زمان برگزاری دور سوم مذاکرات اوکراین و روسیه/ سفر غیر منتظره بنت به مسکو برای دیدار با پوتین



مذاکره روسیه و اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دفتر رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که دور سوم مذاکرات اوکراین با روسیه طی دو یا سه روز آینده برگزار می شود و مکان برگزاری مذاکرات تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، میخاییل پودولیاک مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه اعلام کرد: در دو یا سه روز آینده این مذاکرات برگزار می شود. ما در همین حال چگونگی فعالیت کریدورهای انسانی را ارزیابی می کنیم تا در صورت نیاز، اصلاحاتی را در روند مذاکرات انجام دهیم.

 

به گفته مقام اوکراینی، تغییری در ترکیب هیات این کشور در مذاکرات با روسیه صورت نخواهد گرفت.

 

 دور نخست مذاکرات بین هیات های روسیه و اوکراین روز ۲۸ ماه فوریه در منطقه ای مرزی بین بلاروس و اوکراین و دور دوم مذاکرات دو کشور روز سوم ماه مارس در منطقه مرزی بلاروس و لهستان برگزار شد.

 

در دور دوم مذاکرات، دو طرف در مورد ایجاد کریدورهای مشترک بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان به تفاهم دست یافتند.

 

سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهور برعهده داشت و معاونان وزیران خارجه و دفاع ، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دوماو نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می‌دادند. 

 

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون رئیس هیات اوکراین در گروه تماس سه جانبه در مذاکرات شرکت کردند. 

 

***

 

سازمان ملل: تاکنون بیش از ۳۵۰ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که دست‌کم ۳۵۱ غیر نظامی از زمان حمله نیروهای روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

 

این نهاد از زخمی شدن ۷۰۷ نفر نیز خبر داد با این حال گفت که تعداد واقعی احتمالا به‌طور قابل توجهی بیشتر است. 

 

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که بیشترین تلفات غیرنظامیان ناشی از سلاح‌های انفجاری از جمله گلوله‌های توپخانه‌ای و سامانه‌های راکتی و حملات موشکی و هوایی بوده است. 

 

کمیساریای عالی حقوق بشر معتقد است که ارقام واقعی به‌ویژه در مناطق تحت کنترل دولت به طور قابل توجهی بالاتر است زیرا دریافت اطلاعات از برخی مکان‌هایی که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد به تاخیر افتاده است و بسیاری از گزارش‌ها هنوز در انتظار تایید هستند.

 

***

 

سفر غیر منتظره بنت به مسکو برای دیدار با پوتین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قالب یک سفر کاری به مسکو رفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، اعلام کرده است که نفتالی بنت در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گفته پسکوف، بنت امروز در قالب یک سفر کاری وارد مسکو شده است.

 

همچنین سخنگوی بنت تاکید کرد: بنت امروز در مسکو با پوتین درباره بحران اوکراین دیدار کرد.

 

رژیم صهیونیستی میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین را مطرح کرده است و در حالی‌که برخی مسؤولان از موفق بودن اسرائیل برای ایجاد تحولی در بحران اوکراین کاسته‌اند.

 

در عین حال وزارت خارجه این رژیم از اتباع خود خواسته فورا خاک روسیه را ترک کنند.

 

به جز دیدار برنامه ریزی شده عمران خان، نخست وزیر پاکستان، این نخستین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین است که یک رهبر خارجی به این کشور سفر و با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند. خبرگزاری فرانسه می‌گوید دو طرف در جریان این ملاقات درباره جنگ روسیه و اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------