آمریکا اجازه ورود به هواپیمای روسی به خاک خود را داد/ کمک آمریکا به پناهجویان اوکراینی



هواپیماهای روسی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خارجه آمریکا امروز، شنبه اعلام کرد: به منظور تسهیل خروج دیپلمات‌های روس که از آمریکا اخراج شده‌اند به هواپیمای دولتی روسیه اجازه داده شد وارد خاک این کشور شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، آمریکا اخیرا به نماینده روسیه در سازمان ملل اطلاع داده بود که ۱۲ عضو هیئت دیپلماتیک روسیه اخراج شده‌اند.

 

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: واشنگتن گام خصمانه جدید علیه هیئت دیپلماتیک ما در سازمان ملل برداشت و به ما اطلاع داد ۱۲ عضو ما اخراج شده‌اند.

 

او توضیح داد، اعلام عملیات ویژه در اوکراین از سوی رئیس‌جمهوری روسیه محدود به شرق نبود. او با بیان اینکه غرب اوکراین را به سلاح‌های کشنده مجهز می‌کند،‌ اشاره کرد، روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو بپیوندد.

 

***

 

بلینکن: آمریکا ۲.۷۵ میلیارد دلار برای کمک به پناهجویان اوکراینی اختصاص می دهد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز (شنبه) در جریان سفر به لهستان از یکی از گذرگاه های مرزی این کشور و اوکراین بازدید و اعلام کرد که کشورش ۲.۷۵ میلیارد دلار برای کمک به پناهجویان اوکراینی اختصاص می دهد.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از بلینکن نوشت که آمریکا به دنبال اختصاص ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار برای کمک به پناهجویان اوکراینی و کشورهای میزبان فراریان از جنگ است.

 

به گفته مرزبانی لهستان، از ۱۰ روز پیش که تهاجم روسیه به اوکراین آغاز شد، تاکنون ۸۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر از اوکراین به لهستان پناه برده اند.

 

لهستان در میان دیگر همسایگان غربی اوکراین (مجارستان، مولداوی، رومانی و اسلوواکی) میزبان بیشترین تعداد جنگ زدگان بوده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا پس از لهستان عازم مولداوی و سه کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------