آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پوتین در گفتگو با مکرون: قصد حمله به مراکز هسته‌ای اوکراین را نداریم



پوتین و مکرون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواسته تا به عملیات نظامی این کشور در اوکراین خاتمه دهد و از ایمنی و امنیت سایت‌های هسته‌ای اوکراین حفاظت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون امروز گفت‌وگویی تلفنی حدودا ۲ ساعته با ولادیمیر پوتین داشته است.

 

بر اساس این گزارش، مکرون از پوتین خواست که به عملیات نظامی در اوکراین خاتمه دهد و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.

 

در همین حال، پوتین نیز موافقت خود را با گفت و گو با اوکراین و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تضمین امنیت تاسیسات هسته ای اعلام کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش قصد حمله به تاسیسات هسته ای اوکراین را ندارد.

 

پوتین همچنین هرگونه حمله نیروهای روسیه به غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی در اوکراین را رد کرد.

 

بر اساس اعلام کاخ الیزه، رئیس جمهوری روسیه به همتای فرانسوی خود اعلام کرد که اهداف روسیه در اوکراین چه با جنگ و چه از طریق گفت و گو محقق خواهد شد.

 

رییس جمهور فرانسه از قبل از آغاز عملیات روسیه در اوکراین به طور مرتب با همتای روس خود در ارتباط بوده و در طول ۱۱ روز گذشته نیز در تلاش بوده تا رهبران مسکو را متقاعد به توقف عملیات نظامی کند.

 

رییس جمهور روسیه همزمان امروز اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور در خاک اوکراین تا زمانی که کی‌یف به مبارزات خود ادامه دهد، متوقف نخواهد شد. این در حالی است که برای دومین روز متوالی تلاش‌های بین‌المللی گسترده‌ای برای تخلیه شهر ماریوپل از شهروندان در جریان است که تاکنون ناموفق بوده است.

 

پوتین این اظهارات را در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد. اردوغان خواستار آتش بس مورد نظر سازمان ملل شده است. سازمان ملل متحد پیش بینی کرده که از زمان آغاز این جنگ، اروپا شاهد سریع ترین رشد پناهجویان از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------