آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آژانس انرژی اتمی: روسیه کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین را به دست گرفته است



رافائل گروسی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کی‌یف به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا از هفته گذشته در دست نیروهای روسیه است و از دستورهای نیروهای مسلح روسیه پیروی می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داده که اداره نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیروهای روسیه است.

 

در بیانیه گروسی آمده است، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اطلاع داد، در حالی که پرسنل تمام وقت به فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت فرمان فرمانده نیروهای روسیه است که کنترل سایت را هفته گذشته به دست گرفته است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد که هرگونه اقدام مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش واحد، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسیه دارد.

 

این نیروگاه حدود ۲۰ درصد برق اوکراین را تامین می‌کند و در ساعات اولیه روز جمعه هدف قرار گرفت به طوریکه درگیری شدید مسلحانه بین نیروهای روسیه و اکراین درگرفت که منجر به آتش سوزی در ساختمان آموزشی شش طبقه شد.

 

آژانس انرژی اتمی می‌گوید، خوشبختانه هیچ‌یک از شش راکتور این سایت در معرض خسارت مستقیم قرار نگرفتند، در حالی که کی‌یف می‌گوید، شش سرباز اوکراینی در این سایت کشته شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------