آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

بنت: میانجی نیستم، بلکه فقط منتقل کننده‌ پیام میان روسیه و اوکراین هستم



نفتالی بنت،اخبار بین الملل،خبرهای بین المللد
رسانه‌های عبری فاش کردند که نخست‌وزیر اسرائیل، پس از بازگشت از سفر خود به اروپا به کابینه خود اطلاع داده است که پیشنهاد میانجیگری اسرائیل را به طرف‌های درگیر در جنگ ارائه نکرده، بلکه فقط نقش انتقال دهنده پیام را میان اوکراین و روسیه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از عربی۲۱، "نفتالی بنت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه خود به وزیران رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نقش میانجی‌گر میان اوکراین و روسیه را نداشته بلکه تنها پیام روسای جمهوری دو کشور درگیر جنگ را به یکدیگر منتقل کرده است.

 

این درحالی است که دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گفت‌وگوها در مورد تلاش‌های میانجی‌گری آلمان و اسرائیل است، زیرا بنت و صدراعظم آلمان با هم در ابتکار میانجیگری میان روسیه و اوکراین در تلاش بودند.

 

طبق این بیانیه‌، نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار با پوتین افزود: رئیس جمهوری روسیه توطئه گر، غیرمنطقی یا مبتلا به کج خلقی نیست.

 

درباره عدم انتشار عکس‌های دیدار بنت با پوتین، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

 

بنت نیز در این رابطه گفت، نخواسته در روز شنبه از آنها عکس گرفته شود.

 

در حالی که به گزارش شبکه ۱۳ عبری زبان اسرائیل، حقیقت حاکی از آن است که آنها در تل‌آویو نمی‌خواستند عکس مشترکی از پوتین و بنت در دوره حمله روسیه به اوکراین منتشر شود.

 

به گزارش وب سایت آی۲۴، یک مقام اسرائیلی گفت که پوتین خواهان آتش بس موقت یا ایجاد کریدورهای بشردوستانه اضافی نیست، بنابراین بنت با احتیاط عمل می‌کند.

 

"باراک رافید"، روزنامه‌نگار اسرائیلی فاش کرد که بنت با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید صحبت کرده و به او گفته است که برای دیدار با پوتین به مسکو می‌رود؛ اما او موافقت ایالات متحده را در این زمینه نخواسته است.

 

این خبرنگار اشاره کرد که بنت می‌خواست کاخ سفید را از این موضوع، علی‌رغم عدم اشتیاق سالیوان به سفر نخست وزیر اسرائیل به مسکو، مطلع سازد.

 

رافید تایید کرد که مقامات کاخ سفید به بنت اطمینان داده‌اند که در مورد احتمال تاثیر دیدار وی و با پوتین بر وضعیت اوکراین تردید دارند.

 

نفتالی بنت، شنبه در یک سفر غیرمنتظره وارد مسکو، پایتخت روسیه شد و طی آن با پوتین دیدار کرد.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد، با هدف کمک به انجام مذاکره بین تمام طرف‌ها در خصوص جنگ به مسکو و برلین سفر کرده است.

 

بنت افزود: این سفر براساس استقبال و ترغیب تمام طرف‌های مربوطه انجام شد.

 

وی ادامه داد: همانطور که همه می‌دانیم اوضاع میدانی خوب نیست و مشکلات انسانی بسیاری وجود دارد و اگر وضع به همین شکل ادامه یابد اوضاع بدتر خواهد شد. شهروندان اسرائیلی خواهان بازگشت به خانه‌هایشان هستند و اقلیت یهودی در بحرانی هستند که نیاز به کمک دارند.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مسلما نمی‌توان وارد جزئیات بیشتر در این خصوص شد و اسرائیل به ارائه کمک‌هایش در صورتس درخواست از ما ادامه می‌دهد. وظیفه اخلاقی ماست که تمام تلاش خود را بکنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------