آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

اردوغان: سفر هرتزوگ به ترکیه نقطه عطفی در روابط با اسرائیل خواهد بود



دیدار رئیس جمهور اسرائیل با اردوغان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس رژیم صهیونیستی که به ترکیه رفته است با اردوغان در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» همتای صهیونیست او، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در آنکارا حضور پیدا کردند.

 

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا در این کنفرانس گفت: «مطمئنم که سفر تاریخی اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل یک نقطه عطف جدید در روابط میان دو طرف خواهد بود. هدف مشترک ما با اسرائیل احیای گفت‌و‌گوهای سیاسی میان دو طرف بر اساس منافع مشترک و در نظر گرفتن حساسیت‌های متقابل است».

 

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: «توسعه و تقویت روابط ترکیه و اسرائیل برای هر دو طرف و همچنین صلح و ثبات منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است. برقراری صلح، آسایش و مشارکت در فرهنگ همزیستی در منطقه در دستان خود ماست».

 

اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «من مطمئن هستم که روابط ترکیه و اسرائیل در مرحله آتی با خود فرصت‌های جدیدی از حیث همکاری منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت. در گفت‌و‌گو با هرتزوگ تأکید کردم که ترکیه برای جایگاه تاریخی قدس و حفظ هویت دینی مسجد الاقصی و قدسیت آن اهمیت قائل است».

 

اما در مقابل رئیس رژیم صهیونیستی بیان کرد: «هدف ما تحکیم پایه‌های توسعه روابط دوستانه میان دو طرف و مردم آن‌هاست».

 

همزمان با این کنفرانس مطبوعاتی، پایگاه عبری «والا» گزارش داد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه سوم ماه آوریل (چهاردهم فروردین ۱۴۰۱) پس از پانزده سال و در اولین سفر رسمی خود وارد اراضی اشغالی خواهد شد. طبق این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه با هدف بررسی مسئله بازگشایی سفارت‌ها وارد تل‌آویو خواهد شد و با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

 

 اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل وارد آنکارا شد و با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد. رئیس رژیم صهیونیستی در حالی وارد خاک ترکیه شده است که مردم این کشور روز گذشته و امروز پرچم‌ این رژیم را به آتش کشیدند و شعارهایی نظیر «الله اکبر»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و از سفر این مقام صهیونیست به کشورشان ابراز انزجار کردند.

 

طبق اعلام آنکارا، سفر اسحاق هرتزوگ به مدت دو روز طول خواهد انجامید. بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» و بنابر بیانیه صادرشده از سوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، وی به دعوت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و به همراه همسرش وارد خاک ترکیه شده است و روزهای نهم و دهم ماه جاری (مارس) از آنکارا و استانبول بازدید خواهد کرد.

 

در این بیانیه همچنین اشاره شده بود: «هرتزوگ اولین مقام رژیم صهیونیستی خواهد بود که بعد از سال ۲۰۰۸ به ترکیه سفر می‌کند. علاوه بر این، سفر وی به عنوان سفر اولین رئیس تل‌آویو به آنکارا از سال ۲۰۰۳ تلقی می‌شود».

 

قرار است که اردوغان و هرتزوگ در دیدارشان، علاوه بر بحث و بررسی در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات تل‌آویو-آنکارا، راه‌های توسعه همکاری‌ها را در عرصه‌های مختلف بررسی کنند. اردوغان پیش از این ضمن ادعای ورود روابط آنکارا-تل‌آویو به مراحل جدید، گفته بود: «سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه مثبت خواهد بود و به خوبی بر روابط دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت».

 

هرتزوگ در حالی به آنکارا سفر خواهد کرد که هیأتی بلندپایه از ترکیه اخیرا به ریاست «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه و «سادات اونال» معاون وزیر امور خارجه ترکیه به منظور زمینه‌سازی برای سفر رئیس‌ رژیم صهیونیستی به ترکیه وارد فلسطین اشغالی شد و با مقامات تل‌آویو دیدار کرد.

 

روزنامه «حریت» ترکیه به‌تازگی در این ارتباط مدعی شد آنکارا حدود یک سال و نیم است که مذاکراتی محرمانه با تعدادی از کشورهای منطقه انجام می‌دهد که شاید هدف از آن پیدا کردن محل اقامت جدید برای اعضای حماس باشد. در ادامه این گزارش آمده بود، آنکارا به اطلاع حماس رسانده که اعضای نظامی این جنبش در ترکیه نخواهند ماند و ترکیه کمک نظامی به حماس نمی‌کند؛ اما فعالیت‌های سیاسی حماس در این کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

 

دیدار رئیس جمهور اسرائیل با اردوغان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

 

جزئیات مراسم استقبال اردوغان از رئیس جمهور اسرائیل

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل با استقبال رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه وارد مجتمع بیش‌تپه در آنکارا شد.

 

پس از شلیک نمادین 21 توپ، سرود ملی ترکیه واسرائیل نواخته شد.

 

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور اسرائیل، 16 سرباز و پرچم به نشانه 16 دولت ترک حضور داشتند.

 

اردوغان و هرتزوگ هیئت‌های همراه خود را به یکدیگر معرفی کرده و سپس در پله‌های مجتمع بیش‌تپه مقابل پرچم‌ها عکس گرفتند.

 

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه، متین کراتلی رئیس امور اداری مرکز ارتباطات، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و واصب شاهین استاندار آنکارا نیز در این مراسم حضور یافتند.

 

دیدار رئیس جمهور اسرائیل با اردوغان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------