آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

بایدن: اقدامات تهاجمی پوتین از عوامل مهم افزایش تورم در آمریکا است



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر افزایش تورم کشورش به ۷.۹ درصد، ادعا کرد که یکی از عوامل مهم افزایش تورمی که آمریکایی ها شاهد آن هستند، اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تهاجم به اوکراین است.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای افزود: گزارش تورم امروز یادآور فشار بر بودجه آمریکا به دلیل افزایش قیمت‌هاست و خانواده‌های آمریکایی هم اکنون تأثیرات افزایش قیمت ها را به دلیل اقدامات پوتین احساس می کنند.

 

بایدن ادامه داد: یکی از عوامل مهم تورم در این ماه، افزایش قیمت بنزین  و انرژی بود زیرا بازارها به اقدامات تهاجمی پوتین واکنش نشان دادند.

 

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: با وضع تحریم های فلج کننده علیه روسیه به دلیل جنگ بی دلیل پوتین، آمریکا نیز متحمل هزینه هایی خواهد شد، اما آمریکایی ها باید بدانند که هزینه هایی که ما بر پوتین و افراد وابسته به آن تحمیل می کنیم، بسیار مخرب تر از هزینه هایی است که ما در آمریکا با آن مواجه هستیم.

 

بر اساس جدیدترین داده های وزارت کار آمریکا که روز پنجشنبه به وقت محلی، همزمان با وقوع جنگ در اوکراین، منتشر شد، تورم سالانه در ایالات متحده به ۷.۹ درصد رسیده که این سریع ترین نرخ رشد تورم در این کشور از سال ۱۹۸۲ تاکنون است.

 

شاخص قیمت مصرف کننده وزارت کار آمریکا، به عنوان معیاری کلیدی برای تورم، نشان داد که رشد قیمت ها در این کشور هم به صورت ماهانه و هم سالانه در حال افزایش است.

 

این وزارتخانه گفت که افزایش قیمت بنزین، مسکن و مواد غذایی مهمترین عوامل رشد تورم در آمریکا در ماه فوریه بوده است.

 

روند رو به رشد قیمت غذا، انرژی، مسکن و طیف وسیعی از کالاهای مصرفی، بر خانوارهای آمریکایی فشار وارد کرده است.

 

ترکیبی از عوامل مانند کمبود نیروی کار، اختلالات زنجیره تامین و بهبود سریع اقتصادی باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی در آمریکا شده است.

 

قیمت مواد غذایی  در ماه فوریه ۱.۴ درصد افزایش یافت و به طور کل ۸.۶  درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این سریع ترین افزایش سالانه قیمت مواد غذایی در آمریکا از سال ۱۹۸۱ تاکنون است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------