آمریکا: به دنبال جلوگیری از بهره برداری پوتین از نفت هستیم/ با ونزوئلا مذاکره فعالی نداریم



ویکتوریا نولاند،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه شب در واکنش به تحریم نفت روسیه توسط ایالات متحده گفت: به دنبال کاهش بهره مندی ولادیمیر پوتین از نفت روسیه هستیم تا مجبور به توقف جنگ باشد.

به گزارش ایرنا، نولاند در گفت وگوی اختصاصی به شبکه "الجزیره" قطر گفت: ائتلافی که علیه روسیه تشکیل دادیم، به صورت یکپارچه باقی خواهد ماند.

 

با وجود پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: توان ارتش روسیه برای پیشروی تقلیل پیدا کرده است.

 

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: مردم روسیه به خاطر جنگ اوکراین از مشکلات بزرگی رنج می‌برند.

 

نولاند بار دیگر بر ادامه ارسال سلاح ومهمات به اوکراین تأکید کرد و گفت: آمریکا و متحدان آن، اوکراین را به سلاح مجهز می کنند تا بتواند با حمله روسیه مقابله کند.

 

وی در پایان ادعا کرد: پایان جنگ اوکراین، شکست نیروهای روسیه است.

 

***

 

کاخ سفید: با ونزوئلا درباره واردات نفت مذاکره فعالی نداریم

سخنگوی کاخ سفید گفت، آمریکا مذاکرات فعالی با ونزوئلا برای خرید نفت ندارد و آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی با رفع تحریم‌ها ندارد.

 

به گزارش فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت، آمریکا مذاکره فعالی با ونزوئلا درباره واردات نفت از این کشور ندارد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه مذاکره‌ای برای واردات نفت از ونزوئلا در پی توقف واردات نفت از روسیه وجود ندارد گفت، آزادی دو زندانی آمریکایی در این کشور ارتباطی به رفع تحریم‌ها و خرید نفت از ونزوئلا ندارد.

 

او همچنین مدعی شد، حتی در صورتی که روسیه از تسلیحات نامتعارف در اوکراین استفاده کند، آمریکا به این کشور نیرو اعزام نمی‌کند اما استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات شیمیایی «عواقب سنگینی» در پی خواهد داشت.

 

اظهارات ساکی درحالی مطرح شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز بیان داشت آمریکا از ایران و ونزوئلا می‌خواهد که در ازای رفع تحریم‌ها، روسیه را از بازار انرژی خارج کنند.

 

جنیفر ساکی درباره علت مخالفت واشنگتن با ارسال جنگنده‌های لهستانی به اوکراین ادعا کرد: «ارزیابی ایالات متحده بر اساس چگونگی جلوگیری از وقوع جنگی جهانی صورت گرفت».

 

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در جلسه ویژه امروز (پنجشنبه) با جامعه اطلاعاتی آمریکا از «آوریل هاینِس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا پرسید آیا اطلاعاتی وجود دارد که نشان دهد پوتین ارسال جنگنده‌های لهستان به اوکراین را اقدامی در راستای افزایش تنش خواهد دید؟

 

هاینس بدون پاسخ مستقیم به این سوال گفت: «ارزیابی جدیدی از سوی جامعه اطلاعاتی صورت گرفته و خوشحال می‌شوم آن را در اختیار شما قرار دهم».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------