اوکراین: ما دیگر روی ناتو برای محافظت از کشورمان حساب نمی‌کنیم/ رویای روسیه نقش بر آب شد



وزیر امور خارجه اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه اوکراین عدم اعتماد خود را نسبت به حفاظت ناتو از اوکراین ابراز کرده و از این سازمان خواسته است تا سلاح و تجهیزات به کی‌یف ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به خبرنگاران درباره آمادگی ناتو برای حفاظت از اوکراین، گفت: «وقتی از من می‌پرسید که آیا ناتو از ما محافظت می‌کند یا خیر، من می گویم که چنین انتظاری از ناتو ندارم».

 

کولبا تصریح کرد: «ما یک چیز بسیار ساده می‌خواهیم و آن تسلیح اوکراین است. تمام سلاح‌های لازم را در اختیار ما قرار دهید و ما خودمان برای سرزمین و مردم خود خواهیم جنگید».

 

وی گفت: «بیشترین درخواست ما مربوط به هواپیماهای جنگی می‌شود، زیرا متأسفانه قدرت نیروی هوایی روسیه و اوکراین قابل مقایسه نیست».

 

وزیر خارجه اوکراین افزود: مهم‌ترین مسئله این است که صراحتاً همه توضیحاتی را که به ما درباره عدم انتقال این هواپیماها داده شده است، متوجه نمی‌شویم و به فشار بر حامیان خارجی خود در همه جهات ادامه می‌دهیم و از ایالات متحده و سایر شرکا کمک خواهیم خواست».

 

***

 

رئیس پارلمان اوکراین: "رویای روسیه" نقش بر آب شد

"روسلان استفانچوک"، رئیس پارلمان اوکراین در مصاحبه با الجزیره گفت روسیه خسارت‌های سنگینی طی عملیات در اوکراین متحمل شده است که به اندازه حدود دو سوم نیروهایش برآورد می‌شود و رویای روسیه نقش بر آب شده است.

 

رئیس پارلمان اوکراین مدعی شد، روسیه بعد از آنکه به این مساله پی برد که نیروهایش برای نفوذ در اوکراین کافی نیستند، به نیروهای اجیر شده متوسل شد.

 

وی از شرکای کشور خود خواست تا اوکراین را به جنگنده و سامانه‌های پدافند هوایی مجهز کرده و منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین جهت حفاظت از غیرنظامیان اعلام کنند.

 

استفانچوک تصریح کرد که اوکراینی‌ها می‌دانند که فقط خود آنها از کشورشان دفاع خواهند کرد. آنها فقط خواهان دست یابی به سلاح و تامین امنیت گذرگاه‌های انسانی برای عبور غیرنظامیان هستند.

 

وی گفت که بیش از ۵۰ هزار اوکراینی به کشور خود بازگشتند تا در دفاع از آن مشارکت کنند. تعداد زیادی از نمایندگان نیز به نیروهای دفاع مردمی کشور پیوسته‌اند.

 

این مسئول اوکراینی خاطرنشان کرد که مسئولان کی‌یف تمام تلاش خود را برای دفاع از کشور می‌کنند.

 

وی تصریح کرد که طبق اطلاعات به دست آمده، بیش از ۱۰ تلاش برای ترور رئیس جمهور اوکراین صورت گرفته است.

 

***

 

پنتاگون: روسیه درباره توانایی‌های ارتش اوکراین اشتباه محاسباتی کرد

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: ما به ارائه کمک‌های نظامی مفید و موثر به اوکراین ادامه خواهیم داد.

 

وی با اشاره به گذشت ۱۸ روز از حمله روسیه به اوکراین، تصریح کرد: طرف روسی توانایی‌های ارتش اوکراین را اشتباه محاسبه کرده است.

 

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد: این واضح است که طرف روسی دامنه اهداف خود را گسترش می‌دهد.

 

جان کربی گفت: ایالات متحده در اوکراین نمی‌جنگد زیرا این امر منجر به تشدید تنش بین دو قدرت هسته‌ای می‌شود.

 

وی تأکید کرد که هیچ سرباز آمریکایی در پایگاه نظامی که در نزدیکی لویو بمباران شد، حضور ندارد.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که واشنگتن نشانه‌های اجتناب‌ناپذیری درباره حمله شیمیایی به اوکراین پیدا نمی‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------