لاوروف: ما خواهان خلع سلاح و ریشه کن کردن نازیسم در اوکراین هستیم/ زلنسکی به مقام‌های روس: تا دیر نشده استعفا کنید!



لاوروف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه و «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز پس از گفت‌وگوهای خود در مسکو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا،  لاوروف در این نشست خبری بر لزوم خلع سلاح و ریشه کن کردن نازیسم در اوکراین تاکید کرد و گفت: ما خواهان خلع سلاح و ریشه‌کن کردن نازیسم در اوکراین هستیم تا همه مردم آنجا بتوانند در صلح زندگی کنند.

 

وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما از رویکرد عمل‌گرایانه و متعادل آنکارا در قبال اوکراین و عدم پیوستن آن به تحریم‌های غرب علیه روسیه قدردانی می‌کنیم.

 

مولود چاووش اوغلو هم گفت که ویرانی‌ها و تراژدی انسانی در اوکراین در حال تشدید است و باید به آن پایان داد.

 

وزیر خارجه ترکیه افزود: آنکارا مسئولیت خود در قبال کاهش تنش در اوکراین و فرصت دادن به دیپلماسی را به جای آورده است.

 

چاووش‌اوغلو تصریح کرد: به تلاش‌هایمان با اولویت دادن به دیپلماسی ادامه خواهیم داد. اگر اوکراین و روسیه به ترکیه اعتماد نداشتند امکان انجام چنین تلاش‌هایی وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: ما باید به آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، پایان دهیم و جلوی خون و اشک را بگیریم، هیچ برنده‌ای از جنگ و هیچ بازنده‌ای از صلح وجود ندارد.

 

***

 

زلنسکی خطاب به مقام‌های روس: تا دیر نشده استعفا کنید!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در یک سخنرانی مقامات دولت روسیه را تشویق کرد که استعفا دهند و استدلال کرد که در صورت کمک به حمله روسیه به اوکراین، ممکن است با محکومیت جهانی روبرو شوند.

 

او گفت: کار خود را رها کنید! چند ماه بدون شغل قطعا برای شما بهتر از یک عمر تعقیب قضایی بین‌المللی است.

 

زلنسکی افزود: اگر در شغل خود بمانید و با جنگ مخالفت نکنید؛ جامعه جهانی شما را از همه چیز محروم خواهد کرد؛ همه چیزهایی که طی سال‌ها بدست آورده‌اید. برای ماشین تبلیغاتی هم وضعیت همین است؛ شاخه چهارم قدرت در روسیه. اگر به کار در سیستم تبلیغاتی روسیه ادامه دهید خطر بیشتری متوجه شما خواهد بود تا ترک شغل.

 

وی گفت: استعفا دهید؛ چند ماه بیکاری بهتر از یک عمر تعقیب قضایی بین‌المللی است.

 

زلنسکی همچنین روس‌ها را به عقب‌نشینی دعوت کرد و هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در هفته‌های اخیر، این کشور را با "شرم و فقر" و "سال‌ها انزوا" روبرو خواهد کرد.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین از معترضانی که در برخی از شهرهای روسیه برای عقب‌نشینی از جنگ تجمع کرده‌اند، تشکر کرد و سربازان روسی را تشویق کردند که داوطلبانه تسلیم شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------