مانور هسته‌ای در روسیه؛ فرار خانواده پوتین به شهر زیرزمینی مخفی؟/ هشدار چین به ناتو درباره محاصره روسیه



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
یک منبع داخلی ادعا کرده ولادیمیر پوتین خانواده خود را به یک «شهر زیرزمینی مخفی» فرستاده و قرار است «یک مانور تخلیه هسته‌ای» را با طرح روز قیامت کرملین برگزار کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک منبع که پیش‌تر گفته بود پوتین از مشکلات پزشکی متعدد و جدی رنج می‌برد، مدعی شده است رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا با درخواست انجام مانور هسته‌ای، ژنرال‌های ارشد خود را شوکه کرده و این نگرانی را افزایش داده است که او برای درگیری هسته‌ای آماده می‌شود.

 

یکی دیگر از کارشناسان روسی مدعی شده که پوتین خانواده خود را به مکانی مخفی منتقل کرده که فقط یک پناهگاه نیست، بلکه یک شهر زیرزمینی بزرگ است تا آن‌ها را از خطرات احتمالی هسته‌ای در امان نگه دارد.

 

پوتین پیش‌تر متحدان ناتو را تهدید کرده بود که اگر در مناقشه اوکراین مداخله کنند، «عواقبی بزرگ‌تر از هر چیزی که در تاریخ با آن مواجه شده‌اند» خواهند داشت. او همچنین نیروهای هسته‌ای روسیه را در اوایل ماه جاری در حالت آماده باش قرار داد.

 

روز شنبه، روسیه موشک مافوق صوت کینژال با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای «غیرقابل توقف» خود را پرتاب و یک انبار نظامی در اوکراین را منهدم کرد.

 

همچنین کانال تلگرامی جنرال اس‌وی‌آر در پست اخیر خود اعلام کرد که از طرف رئیس‌جمهوری به شخصیت‌های ارشد سیاسی هشدار داده شده که شاید در آینده نزدیک در تمرین تخلیه در صورت وقوع جنگ هسته‌ای شرکت کنند.

 

همه کسانی که با این هشدار تماس گرفتند، به طور جدی از این ابتکار رئیس‌جمهوری متعجب و نگران شده‌اند. اما همه، بدون استثنا، آمادگی خود را برای شرکت تأیید کردند.

 

یکی از عناصر برنامه‌های روسیه برای جنگ هسته‌ای، ناوگان «کرملین‌های پرنده» (ایلیوشین ایل-۸۰ ماکس‌دوم‌ها، در حالت آماده‌باش دائمی) است که توسط پوتین و نزدیک‌ترین متحدانش برای حفظ فراتر از یک جنگ احتمالی استفاده می‌شود.

 

این هواپیمای «روز قیامت» یا «آخرالزمان» پس از کهنه شدن، با هواپیمای اقتباس‌شده ایلیوشین ۹۶-۴۰۰M جایگزین شده که به رهبر روسیه اجازه می‌دهد تا در هنگام یک فاجعه اتمی، نیروها و موشک‌ها را کنترل کند.

 

***

 

چین به ناتو در مورد روسیه هشدار داد

وزارت امور خارجه چین امروز طی بیانیه ای به ناتو هشدار داده است: اگر ناتو به گسترش خود ادامه دهد، به مسکو نزدیک شده و یک کشور بزرگ را محاصره خواهد کرد، که عواقب وحشتناکی خواهد داشت. ناتو نباید به سمت شرق گسترش پیدا کند.

 

***

 

جهان در حال آماده شدن برای جنگ هسته ای!

اکونومیست گزارش داد مردم در حال خرید یدید پتاسیم هستند.

 

دارویی که توصیه می شود در مواقعی که محیط آلوده به تشعشعات رادیواکتیو است مصرف شود تا اثر آن بر بدن کاهش یابد. 

 

به دلیل هجوم خریداران، قیمت دارو در فروشگاه اینترنتی آمازون ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------