پاسخ معنی‌دار وزیر امور خارجه چین به اظهارات سخنگوی کاخ سفید



وزیر امور خارجه چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه چین به اظهارات جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید واکنشی معنادار و در عین حال کمی تند نشان داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «وانگ یی» گفت: «زمان ثابت خواهد کرد که موضع چین در مورد جنگ اوکراین، در سمت درست تاریخ بوده است و چین به قضاوت‌های مستقل بر اساس محاسن موضوع و با رویکردی عینی و منصفانه ادامه خواهد داد.»

 

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه چین، «وانگ یی» به خبرنگاران گفت: «ما هرگز هیچ اجبار و فشار خارجی را نمی‌پذیریم و همچنین با هرگونه اتهام و سوء ظن بی‌اساس علیه چین مخالفیم.»

 

وانگ ادامه داد: «راه‌حل بلندمدت کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد، خودداری از درگیر شدن در رویارویی گروهی و تشکیل واقعا یک ساختار امنیتی منطقه‌ای متعادل، مؤثر و پایدار است. تنها از این طریق می‌توان به ثبات بلندمدت در قاره اروپا دست یافت.

 

اظهارات او پس از آن بیان می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز جمعه با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین در تلاش برای منصرف کردن پکن از کمک به روسیه صحبت کرد.

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در آن زمان گفت: «چین باید خودش تصمیم بگیرد که کجا می‌خواهد بایستد و چگونه می‌خواهد کتاب‌های تاریخ به آنها نگاه کنند و اقداماتشان را ببینند. این تصمیمی است که رئیس جمهور شی باید بگیرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------