آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

پاپ جنگ در اوکراین را «نفرت‌انگیز» و «حرمت‌شکنی» خواند



پاپ فرانسیس،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان جنگ در اوکراین را «نفرت‌انگیز» و یک رفتار غیر انسانی «سنگدلانه و حرمت‌شکنانه» خواند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس در یکی از شدیداللحن‌ترین سخنانش  از هنگام شروع حمله روسیه به اوکراین روز یکشنبه به هزاران نفری که در میدان سنت پیترو در واتیکان گرد آمده بودند، گفت هر روز در این «کشتار بی‌معنی» قساوت‌های بیشتری انجام می‌شود.

 

فرانسیس گفت «هیچ توجیهی برای این جنگ وجود ندارد» که طاهرا اشاره به توجیه روسیه است که این جنگ را برای دفاع از خود حیاتی می‌شمارد. اما فرانسیس آشکارا نامی از روسیه به عنوان تجاوزگر نبرد. پاپ‌ها معمولا جنگ‌ها و تلفات مصیبت‌بارشان را تقبیح کرده‌اند، بدون اینکه نامی از جنگ‌افروزان ببرند.

 

فرانسیس از «همه کنشگران در جامعه بین‌المللی» خواست تا برای پایان یافتن جنگ تلاش کنند. او گفت: «باز در این هفته، موشک‌ها، بمب‌ها بر سر سالمندان، کودکان و مادران باردار باریدند.»

 

پاپ همچنین به میلیون‌ها نفری که به علت جنگ از خانه‌هایشان گریخته‌اند، ابراز شفقت کرد و گفت:‌ «من احساس دردمندی بسیاری دارم برای کسانی که حتی بخت گریز نیافتند.»

 

پاپ گفت که «بالاتر از هر چیزی، انسان‌های بی‌دفاع باید مورد احترام و حفاظت قرار گیرد، نه اینکه به حیاتشان پایان داده شود» و این اولویت «پیش از راهبردی قرار دارد» و سپس از حاضران در میدان خواست یک لحظه در سکوت دعا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------