ناتو استقرار پاتریوت در اسلواکی را آغاز کرد/ افزایش کمک های نظامی و مالی به اوکراین



ناتو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر دفاع اسلواکی اعلام کرد که ناتو مراحل استقرار سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» را در خاک این کشور آغاز کرده است.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، دولت اسلواکی اعلام کرد که ناتو مراحل استقرار سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» را در خاک این کشور آغاز کرده است.

 

روز یکشنبه، یاروسلاو ناد وزیر دفاع اسلواکی از آغاز ورود اولین واحدهای ناتو مسئول استقرار سامانه‌های پاتریوت ساخت آمریکا خبر داد. طبق اعلام وزیر دفاع اسلواکی آلمان و هلند تصمیم گرفتند این سامانه را به اسلواکی تحویل دهند.

 

وزیر دفاع اسلواکی با اشاره به ادامه روند استقرار این سامانه در روزهای آینده، تصریح کرد: اولین سامانه در پایگاه هوایی اسلیاچ در مرکز این کشور مستقر خواهد شد.

 

وی افزود: هم اکنون رایزنی با کارشناسان برای تعیین محل دو سامانه دیگر در حال انجام است.

 

وی از تصمیم آلمان و هلند برای تأمین سامانه‌های آمریکایی به کشورش تشکر کرد و خاطرنشان کرد که پاتریوت جایگزینی برای سامانه‌های اس -۳۰۰ نیست.

 

***

 

افزایش کمک های نظامی و مالی ناتو به اوکراین

دبیرکل ناتو اعلام کرد: ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه های نظامی، بشردوستانه و مالی است.

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد: ناتو در حال افزایش کمک به اوکراین از جمله در زمینه‌های نظامی، بشردوستانه و مالی است.

 

استولتنبرگ در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت: متحدان ناتو حمایت خود را از اوکراین از جمله از طریق تأمین تسلیحات، کمک‌های بشردوستانه و همچنین از طریق کمک‌های چند میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور افزایش می‌دهند.

 

وی افزود، علاوه بر این، کشورهای عضو این ائتلاف تحریم‌های بی سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال می‌کنند که برای وادار کردن مسکو به پرداخت بهای یک جنگ غیرقابل توجیه و کاملاً بی‌معنا علیه اوکراین طراحی شده است.

 

ینس استولتنبرگ اعلام کرد که از هر گونه تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال می‌کند و ترکیه تلاش‌هایی را برای تسهیل گفتگوها میان مسکو و کی یف انجام داده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------