آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح

یک روزنامه آمریکایی جزئیاتی از طرح ارتش اسرائیل برای حمله زمینی به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را فاش کرده است. به گزارش فارس، روزنامه…

اتحادیه اروپا برنامه اقدام امنیتی و دفاعی جدیدی تصویب کرد



اتحادیه اروپا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا استراتژی دفاعی و امنیتی جدید این اتحادیه را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این سند که "قطب‌نمای استراتژیک" نامیده می‌شود، یک برنامه اقدام برای تقویت سیاست امنیتی و دفاعی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ را ارائه می‌کند.

 

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هدف این برنامه تبدیل اتحادیه اروپا به یک تامین کننده امنیتی قوی‌تر و توانمندتر به عنوان مکمل تعهدات ناتو است.

 

اتحادیه اروپا به منظور اقدام در بحران‌های بین‌المللی، یک "ظرفیت استقرار سریع" ۵۰۰۰ نفری ایجاد می‌کند و ۲۰۰ کارشناس ماموریت‌های امنیتی و دفاعی کاملا مجهز را در حالت آماده باش قرار می‌دهد تا ظرف ۳۰ روز مستقر شوند.

 

ارتش‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین مانورهای نظامی منظم زمینی و هوایی انجام می‌دهند و ظرفیت‌هایی علیه حملات سایبری، تهدیدهای چندجانبه و اطلاعات نادرست را توسعه می‌دهند. این اتحادیه همچنین قرار است استراتژی امنیت فضایی را توسعه دهد.

 

این سند همچنین شراکت با کشورهای همفکر و شرکای استراتژیک، مانند ایالات متحده، کانادا، نروژ، انگلیس و ژاپن و همچنین سازمان‌هایی مانند ناتو، سازمان ملل، سازمان همکاری امنیتی و توسعه در اروپا و مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا را تشریح می‌کند.

 

با این سند کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد شدند به طرز چشمگیری هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند و از صنعت دفاعی اروپا نیز حمایت کنند.

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با استقبال از اتخاذ استراتژی امنیتی و دفاعی که بیش از دو سال روی آن کار شده، گفت: شرایط خصمانه کنونی نیاز به یک جهش کوانتومی رو به جلو دارد.

 

همچنین انتظار می‌رود کشورها و دولت‌های عضو از این سند با عنوان "قطب نمای استراتژیک" در نشست دو روزه خود که روز پنجشنبه آغاز می‌شود، حمایت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------