آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

گوترش خواستار پایان 'جنگ بی‌معنی' روسیه در اوکراین شد



گوترش،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دبیرکل سازمان ملل ضمن آنکه خواستار پایان "جنگ بی‌معنی" روسیه در اوکراین شد، هشدار داد که این جنگ "هیچ نتیجه‌ای" نخواهد داشت و مردم اوکراین "یک جهنم زنده" را تحمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران در نیویورک گفت: ادامه این جنگ در اوکراین از نظر اخلاقی غیرقابل قبول، از نظر سیاسی غیرقابل دفاع و از نظر نظامی بی‌معنی است.

 

وی با اشاره به حملات سنگین روسیه در بندر محاصره شده ماریوپل اوکراین افزود: حتی اگر ماریوپل نیز سقوط کند، شهر به شهر، خیابان به خیابان و خانه به خانه اوکراین قابل تسخیر نیست. این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. دیر یا زود روند حل این بحران از میدان جنگ به میز مذاکره منتقل خواهد شد. اکنون زمان پایان دادن به این جنگ بی معنی است.

 

روسیه در تاریخ 24 فوریه سال جاری میلادی حمله‌ای را تحت عنوان "عملیات نظامی ویژه" با هدف تخریب زیرساخت‌های نظامی اوکراین آغاز کرد. اوکراین و متحدان غربی‌اش مسکو را به حمله کورکورانه به غیرنظامیان متهم کرده‌اند؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.

 

گوترش گفت: حدود 10 میلیون اوکراینی از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند و پیامدهای این جنگ با بالا رفتن قیمت مواد غذایی و سوخت، در سراسر جهان احساس می‌شود و تهدید وقوع یک بحران قحطی جهانی وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------