روسیه یک آزمایشگاه جدید در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را نابود کرد/ زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است



نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آژانس دولتی اوکراین ادعا کرد که روسیه یک آزمایشگاه جدید در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را نابود کرده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات اوکراینی ادعا کردند که ارتش روسیه که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را تصرف کرده، آزمایشگاهی را در این سایت منهدم کرده است.

 

آسوشیتدپرس به نقل از آژانس دولتی اوکراین در این خصوص اعلام کرد که نیروهای نظامی روسیه آزمایشگاه جدیدی را در نیروگاه هسته ای چرنوبیل نابود کردند که وظیفه آن بهبود مدیریت زباله های رادیو اکتیو بوده است.

 

این نهاد اوکراینی در ادامه اضافه کرد که آزمایشگاه مذکور در سال ۲۰۱۵ میلادی با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیون یورو با کمک کمیسیون اروپا ساخته شده بود.

 

آژانس دولتی اوکراین با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: این آزمایشگاه شامل نمونه های بسیار فعال و آغشته به مواد رادیونوکلئیده بوده که اکنون در دست دشمن قرار دارد. ما امیدواریم آنها (روسیه)، با این اقدام به خودشان و نه جهان متمدن آسیب برسانند.

 

این در حالیست که روسیه تا کنون به این ادعای اوکراین واکنشی نشان نداده است.

 

***

 

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است

رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به اینکه هر روز مذاکره بین اوکراین و روسیه انجام می‌گیرد گفت که این مذاکرات گاهی اوقات بسیار جنجال‌برانگیز می‌شود.

 

به گزارش فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در خصوص مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه گفت: «دشوار است؟ بله خیلی. گاهی اوقات جنجال‌برانگیز و افتضاح است اما ما قدم به قدم جلو می‌رویم. مذاکرات صلح تقریباً هر روز انجام می شود».

 

***

 

لاوروف: اتفاقات جاری تمایل آمریکا برای سلطه به جهان را نشان می‌دهد

وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد: اتفاقاتی که اکنون شاهد آن هستیم به اوکراین ارتباطی نداشته و تمایل آمریکا برای سلطه به جهان را نشان می دهد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو در سخنانی اعلام کرد: اتفاقاتی که اکنون شاهد آن هستیم به اوکراین ارتباطی نداشته و تمایل آمریکا برای سلطه به جهان را نشان می دهد. غرب با کلمات بازی می‌کند. غربی ها از گروه های نژادپرست حمایت می کنند و از مدتها پیش برای آنچه اکنون در حال وقوع است، به ویژه در اوکراین برنامه ریزی کرده اند.

 

وزیر خارجه روسیه در این خصوص تأکید کرد: مذاکرات روسیه و اوکراین به سختی پیش می رود؛ زیرا طرف اوکراینی دائماً در حال تغییر موضع است. ظاهراً آمریکا تمایل دارد روسیه را تا جایی که ممکن است در حالت جنگی نگه داشته و به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اعزام صلحبان از سوی ناتو به اوکراین به معنی درگیری مستقیم نیروهای روسیه و این ائتلاف خواهد بود.

 

دیپلمات ارشد روسیه افزود: جان شهروندان روس در شبه جزیره کریمه در خطر بود و غرب هیچ توجهی به این موضوع نمی کرد. کشورهای غربی هر کسی که می خواهد با مسکو روابط دوستانه ای داشته باشند را تهدید می کنند.

 

لاوروف همچنین تاکید کرد که کشورهای اروپایی به توافقات امنیتی با روسیه پایبند نبوده اند.

 

«سرگئی لاوروف» گمانه زنی ها مبنی بر اینکه چین ممکن است در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، به تایوان حمله کند را خلاف واقع دانست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------