آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

افزایش مخالفت ها با رهبری پوتین در داخل روسیه



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
افزایش تلفات نظامی و پیشرفت کند ارتش روسیه، تردیدها در داخل روسیه درباره توانایی رهبری پوتین را افزایش داده و باعث ایجاد شکاف در حلقه رهبری روسیه شده است.

به گزارش قرن نو به نقل از نیویورک تایمز، درماه ژانویه، سرپرست گروهی متشکل از افسران در حال خدمت و بازنشسته ارتش روسیه، اظهار داشت که حمله به اوکراین، بسیار بیهوده و خطرناک خواهد بود. او تأکید کرد که این کار هزاران نفر را به کام مرگ می فرستد، روس ها و اوکراینی ها را به دشمنان مادام العمر تبدیل می کند، خطر رویارویی با ناتو را در پی دارد و حتی ممکن است موجودیت روسیه به عنوان یک کشور را تهدید کند. این گفته ها برای بسیاری از روس ها، به تصویر کشیدن یک سناریوی بسیار غیر محتمل بود، چرا که آنها حتی تصور نمی کردند که حمله ای علیه اوکراین صورت بگیرد. اما اکنون و در شرایطی که پیشروی روسیه در اوکراین بسیار کند است، این پیش بینی ها محتمل تر از همیشه بنظر می رسند.

 

در حقیقت، روند پیشرفت کند ارتش روسیه و تلفات سنگین نیروهای روسی، پرسش هایی را در رابطه با توانایی ارتش، اعتماد پوتین به دستگاه های اطلاعاتی و وزیر دفاع وفادارش و همچنین، کیفیت اطلاعاتی که به او می رسد ایجاد کرده است. به گمان عده ای از کارشناسان، این چالش ها نشان از ساختار به شدت سلسلسه مراتبی روسیه تحت زمامداری پوتین می دهند، ساختاری که در آن حتی مقامات و افسران ارتش، آزادی عمل محدودی برای تصمیم گیری و انطباق با شرایط محیطی در حال تغییر دارند. در این رابطه، یکی از مصادیق مشخص شکست جنگی روسیه در اوکراین، ادعای کشته شدن تعداد قابل توجهی (حداقل 6 ژنرال روسی) توسط ارتش اوکراین است، ادعایی که روسیه با تأیید کشته شدن یک ژنرال و معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه خود، بر آن مهر تأیید زده است. افزون بر این، کندی پیشرفت ارتش روسیه سبب شده تا حتی حامیان جنگ علیه اوکراین تلاش کنند تا یکدیگر را بابت ناکامی در جنگ زیر سؤال ببرند. در این رابطه، وزیر دفاع اسبق جدایی طلبان حامی روسیه، اظهار داشت که روسیه ارزیابی به شدت نادرستی از توان نظامی اوکراین داشته است.

 

در پاسخ به انتقادات، پوتین کماکان تأکید دارد که همه چیز طبق برنامه پیش می رود. اما کارشناسان و تحلیلگران نظامی روس، دیدگاه متفاوتی دارند و حجم تلفات نیروهای روسی را در چندین سال اخیر بی سابقه می دانند. در این رابطه، آخرین بار هفته گذشته بود که روسیه اعلام کرد که تا تاریخ 2 مارس، 498 نفر از نیروهایش کشته شده اند، در حالی که مقامات آمریکایی از 7000 کشته ارتش روسیه صحبت می کنند.

 

به گفته آندری سولداتوف، کارشناس سرویس های نظامی و امنیتی روسیه، شکست های ارتش روسیه در اوکراین سبب ایجاد شکاف در دایره رهبری روسیه شده است و در این راستا، برخی مفامات اطلاعاتی ارتش روسیه در بازداشت خانگی به سر می برند و حتی وزیر دفاع روسیه که از او به عنوان جانشین بالقوه پوتین یاد می شد، جایگاه خود را از دست داده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------