آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

زلنسکی: جنگ روسیه تهدیدی علیه تمام اروپا است/ سفیر اوکراین در انگلیس: تسلیحات ما در حال تمام شدن است



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین جنگی است که تمام اروپا را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی مقابل پارلمان ژاپن خاطرنشان کرد: روسیه جنگی علیه کشور ما راه انداخته است که این جنگ تمام اروپا را تهدید می‌کند.

 

وی گفت: نیروگاه هسته‌ای در چرنوبیل تحت تصرف روسیه است و همچنین تهدیدی از جانب نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا داریم.

 

زلنسکی عنوان داشت که حمله روسیه به اوکراین بسیار برای آن گران تمام می‌شود.

 

وی افزود: میلیون‌ها شهروند مجبور به ترک خانه‌هایشان به دلیل جنگ روسیه شده‌اند. ما خواهان تامین امنیت برای کودکان هستیم. شورای امنیت و قوانین بین المللی نتوانستند از ما حفاظت کنند.

 

ولودیمیر زلنسکی خاطرنشان کرد: ما نیازمند کمک شما برای إعمال فشار شدید بر روسیه جهت برقراری صلح در این منطقه هستیم.

 

***

 

سفیر اوکراین در انگلیس: تسلیحات ما در حال تمام شدن است

ولادیمیر پریستایکو سفیر اوکراین در انگلیس گفت: ارتش اوکراین از ابتدا تسلیحات دوربرد ضدتانک به اندازه کافی نداشت و طبیعی است که اکنون این تسلیحات رو به پایان است.

 

وی با اصرار برای دریافت تسلیحات دوربرد ضدتانک اظهار داشت: در هفته جاری شاهد پایان یافتن این نوع تسلیحات مورد نیاز خواهیم بود.

 

وی با اشاره به نشست پنجشنبه (چهارم فروردین) سران ناتو در بروکسل گفت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز در این نشست به صورت مجازی سخنرانی خواهد کرد و بررسی می‌کنیم آیا امکان تقویت ذخایر وجود دارد و می‌توانیم تسلیحاتی قوی‌تر داشته باشیم یا خیر.

 

پریستایکو افزود: تسلیحات لازم را برای متوقف کردن تانک‌ها وقتی نزدیک می‌شوند داریم، ولی به تسلیحات دوربرد و قوی‌تری نیاز است.

 

سفیر اوکراین در انگلیس تاکید کرد: ما نیروی انسانی لازم را در اختیار داریم، ولی به دلیل فقدان تسلیحات کارامد کافی هر نوع حمایتی را می‌پذیریم.

 

***

 

صدر اعظم آلمان: پوتین اوکراین و آینده روسیه را ویران کرد 

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) گفت رئیس جمهوری روسیه اگرچه اوکراین را ویران کرد، اما آینده کشور روسیه را هم به تباهی کشاند.

 

شولتس با تاکید بر اینکه اوکراین می‌تواند روی کمک‌های آلمان حساب کند گفت پیشروی نیروهای روسیه متوقف شده است.

 

***

 

اولین محموله از کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین رسید

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که اولین محموله از کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش آن را اعلام کرده بود، وارد اوکراین شده است.

 

 بایدن بسته جدید کمکی به اوکراین را هفته گذشته پس از آن که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از کنگره تقاضای کمک بیشتر کرد، اعلام کرد.

 

این مقام آمریکایی گفت که آمریکا در کمترین زمان محموله های باقی مانده از این بسته ۸۰۰ میلیون دلاری را به اوکراین تحویل خواهد داد.

 

این بسته  شامل ۸۰۰ سامانه ضد هوایی استینگر و ۱۰۰ پهپاد مسلح و سایر کمک ها می شود که برای اوکراین جهت دفاع از خود مهم است.

 

وی افزود: آمریکا تقریبا تمام محموله های نظامی بسته  ۲۰۰ میلیون دلاری که بایدن در ۱۲ مارس آن را اعلام کرد، به اوکراین تحویل داده است. انتظار می رود تجهیزات باقی مانده از این بسته به زودی تحویل اوکراین شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------