برگزاری رزمایش مشترک ناتو با کشورهای عربی در دریای مدیترانه



رزمایش مشترک ناتو با کشورهای عربی در دریای مدیترانه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مجمع « فار ماروک » نزدیک به ارتش مراکش، از برگزاری رزمایش نظامی مشترک ناتو با کشورهای عربی و اروپایی در دریای مدیترانه به رهبری آمریکا و با حضور نیروهایی از رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «هیسپرس» مراکش، این رزمایش دریایی از امروز (پنجشنبه) با عنوان «حارس البحر» (نگهبان دریا) در دریای مدیترانه برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، این رزمایش هر سال یک بار برگزار می‌شود و نیروهای ناتو به عنوان ناظر در دوره آموزش سالانه آن وارد شده اند.

 

این رزمایش در نزدیکی یونان برگزار می‌شود و سه کشتی «ناتو» عصر سه شنبه گذشته برای شرکت در این رزمایش وارد بندر «طنجه» در شمال مراکش شدند.

 

سایت «هسپرس» افزود: نیروهای کشورهای مختلف عربی از جمله عربستان، مصر، مراکش و کویت همراه با کشورهای اروپایی اتریش، کانادا، قبرس، فرانسه، ایتالیا و اسلوونی و نیروهایی از رژیم صهیونیستی در این رزمایش حضور دارند که به رهبری آمریکا برگزار می شود.

 

این رزمایش مجموعه کاملی از ماموریت‌های مربوط به عملیات امنیت دریایی را پوشش می‌دهد.

 

این مانورها همچنین شامل تمرینات «نوبل دینا» است که به سناریوهای احتمالی مانند مبارزه با تروریسم، محافظت از بنادر یا تخلیه آن‌ها در صورت وقوع حمله، جستجو و نجات غیرنظامیان و سربازان مرتبط است و نبرد دریایی را شبیه‌سازی می‌کند.

 

هیسپرس اضافه کرد: این مانورها در شرایطی برگزار می‌شود که جهان در پی حمله روسیه به اوکراین روزهای سختی را سپری می‌کند.

 

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، در سال ۲۰۲۰، مقامات فرانسوی مشارکت خود در عملیات «حارس البحر» را به دلیل ادعاهایی مبنی بر اینکه نیروی دریایی ترکیه یک کشتی فرانسوی در شرق مدیترانه را مورد آزار و اذیت قرار داده است، به حالت تعلیق درآوردند.

 

پیش از این ناتو در ماه‌های ژانویه و فوریه، زمانی که روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین مستقر می‌کرد، مانورهای نظامی در دریای مدیترانه برگزار کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------