گروه 7: هر کاری که ممکن است برای محاکمه پوتین و حامیانش انجام خواهیم داد



گروه هفت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
گروه کشورهای هفت ضمن اعلام آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت نیاز، از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خواست مسؤولانه رفتار کرده و عرضه را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، گروه کشورهای هفت در بیانیه‌ای با اشاره به آمادگی خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت نیاز، اعلام کرد: ما به روسیه درباره عواقب هرگونه استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی، شیمیایی و یا هسته‌ای هشدار می‌دهیم.

 

این گروه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: هر کاری که ممکن است برای محاکمه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حامیانش انجام خواهیم داد.

 

همچنین این گروه از کشورهای تولیدکننده نفت و گاز خواست مسؤولانه عمل کرده و عرضه را افزایش دهند.

 

در حال حاضر تحریم‌های اقتصادی شدیدی از سوی غرب علیه روسیه اعمال شده و سیستم بانکی این کشور را هدف گرفته است. همچنین تحریم‌های دیگری نیز علیه سایر بخش‌های روسیه با هدف تحت فشار گذاشتن این کشور برای توقف عملیات نظامی‌اش علیه اوکراین اعمال شده‌اند. علاوه بر همه این تحریم‌ها، بیشتر کشورهای اروپایی نیز حریم هوایی خود را به روی شرکت‌های هواپیمایی روسیه بسته‌اند.

 

***

 

ماکرون: گروه هفت برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه آماده است

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل برگزار شد، تاکید کرد: روسیه با آغاز جنگ در اوکراین مسؤولیت تاریخی را بر عهده گرفته و ما باید مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را ادامه دهیم.

 

ماکرون در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما به این اجماع نظر رسیدیم که حمایت از اوکراین برای تامین نیازهای اصلی و تسلیحات دفاعی و جنگی را ادامه دهیم.

 

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: گروه هفت آماده است در صورت نیاز تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش دهد و همچنین ناتو تصمیم گرفته بدون ورود به جنگ، از اوکراین حمایت کند.

 

وی در ادامه گفت: ما در آستانه یک بحران غذایی بی‌سابقه هستیم که ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه آتی تشدید خواهد شد و به شرکت‌های فرانسوی این انتخاب را می‌دهیم تا درباره فعالیت خود در روسیه تصمیم‌گیری کنند.

 

ماکرون پیش از این نیز گفته بود، "جنگ میان اوکراین و روسیه که دو تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی در جهان هستند، احتمالا طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آتی به یک بحران غذایی در آفریقا و خاورمیانه منجر خواهد شد".

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------