نشست فوق‌العاده شورای امنیت پیرامون آزمایش موشکی اخیر کره شمالی



نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رسانه‌های مختلف اعلام کردند، پس از آنکه کره شمالی روز پنج‌شنبه نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک را آزمایش کرد، شورای امنیت تصمیم گرفت امروز (جمعه) نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی این موضوع برگزار کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشت: پس از آنکه کره شمالی سیزدهمین آزمایش موشکی خود در سال جاری میلادی را انجام داد، شورای امنیت روز جمعه نشستی فوق‌العاده و علنی برگزار خواهد کرد.

 

گرینفیلد در ادامه این اقدام کره شمالی را نقض جدید بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و نوشت: در نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره این اقدام بی‌ثبات‌کننده مستمر گفتگو خواهد شد.

 

پیش از این خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید مدل "هواسونگ-17" متعلق به نیروهای راهبردی جمهوری خلق کره در تاریخ ۲۴ مارس به دستور مستقیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام شد.

 

این خبرگزاری افزود: این موشک که از پیونگ یانگ شلیک شد، به حداکثر بُرد خود یعنی ۶۲۴۸ کیلومتر رسید و مسافت ۱۰۹۰ کیلومتر را طی کرد و در ادامه دقیقا به منطقه از پیش تعیین شده در آب‌های آزاد دریای ژاپن اصابت کرد.

 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که همسایه شمالی‌اش پرتابه‌ای شبیه به یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه اعلام کرد، تحریم‌هایی را علیه شش موسسه و شخص در روسیه، کره شمالی و چین به دلیل مشارکت در فعالیت‌های مربوط به گسترش تسلیحات اعمال کرده است.

 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ بر اساس قطعنامه‌هایی که شورای امنیت هر ساله به دلیل برنامه‌های موشک‌های بالستیک و اتمی‌ آن تصویب می‌کند، تحت تحریم‌های اقتصادی، تجاری و نظامی قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------