آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

پخش تصاویر وزیر دفاع روسیه د از تلویزیون | شویگو سکته کرده است؟



شویگو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
تلویزیون روسیه امروز تصاویری از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حالی که کرملین به دنبال رد شایعات مبنی بر سکته قلبی او بود نمایش داد. ژنرال ۶۶ ساله ارتش با چهره خسته و صدایی خشن در یک جلسه ظاهرا در حال خواندن یادداشت‌هایی نمایش داده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، هیچ مدرکی مبنی بر زمان جلسه شویگو وجود نداشت، اگرچه به وضوح به «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین اشاره داشت.

 

همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شویگو در آغاز جنگ به دنبال استعفا بوده اما درخواست او رد شده است.

 

وزیر دفاع پس از جلسه ای با وزارت دارایی به مقامات نظامی گفت که حفظ سرعت تحویل تسلیحات به سربازان ضروری است. حضور قطعی قبلی شویگو در ۱۱ مارس بود، اگرچه روس‌ها می گویند که او در یک کنفرانس ویدئویی با ولادیمیر پوتین در ۲۴ مارس شرکت کرد. برخی گفته‌اند فرد نمایش داده شده بدل شویگو است.

 

آنتون گراشچنکو، مشاور دولت اوکراین گفته است برخی گمانه زنی‌ها در مسکو وجود دارد که شویگو یا از مشکلات قلبی یا حمله قلبی رنج می‌برد.

 

او به روایتی در مسکو اشاره کرد که پوتین و شویگو در چند روز اول جنگ در فوریه زمانی که مشخص شد پیروزی سریع غیرممکن است، با هم درگیر شدند. برخی شایعات از تقویت تدابیر امنیتی در اطراف شویگو حکایت دارد که از آن به عنوان بازداشت یاد شده است.

 

شایعه دیگری نیز رواج دارد که گفته می‌شود. شویگو - که از او به عنوان جانشین قابل قبول پوتین یاد شده است - از وخامت وضعیت سلامتی خود شکایت کرده، اما گفته می شود که رهبر روسیه نسبت به او ابراز همدردی نکرده و حتی یک بار به پوتین اطلاع دادند که شویگو «احساس ناخوشایندی دارد و از درد و سوزش در ناحیه قلبش شکایت دارد». به گزارش کانال تلگرامی جنرال اس وی آر، منابع داخلی ادعا می کنند، رئیس جمهور روسیه کمک پزشکی به دوستش را رد کرد و در عوض او را "مجروح" نامید. پوتین تنها پس از اینکه به رئیس جمهور اطلاع داده شد که شویگو هوشیاری خود را از دست داده است، اجازه بستری شدن را داد.

 

همچنین ادعا شده است که شویگو در ۱۰ مارس به دنبال استعفا بوده اما پوتین با وی مخالفت کرد و گفت که پس از جنگ به وظایف دیگری منتقل خواهد شد. در همین حال، گفته می‌شود که پوتین به جای شویگو که نقشش در نشست‌ها مانند "یک فرد اضافی" است، در مورد جنگ از والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه مشاوره نظامی می‌گیرد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------