آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کرملین: مذاکرات با اوکراین پیشرفتی نداشته/ کریمه بخشی از روسیه است و قابل بحث نیست



مذاکره روسیه و اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
در تازه‌ترین بروزرسانی از مذاکرات صلح میان اوکراین و روسیه، کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیچ چیز دلگرم‌کننده‌ای یا چیزی که شبیه به پیشرفت باشد، هنوز حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تاکید کرد: هنوز راه طول و درازی در پیش رو قرار دارد.

 

با این حال او از این حقیقت که اوکراین درخواست‌هایش را برای پایان دادن به این درگیری به شکل کتبی ارائه داد، استقبال کرده است. به گفته پسکوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه که مذاکرات صلح را رهبری می‌کرد، امروز اطلاعات بیشتری ارائه می‌کند.

 

تازه‌ترین دور از مذاکرات صلح که سه‌شنبه به میزبانی استانبول برگزار شد، خوش‌بینی‌هایی ایجاد کرد چرا که پس از آن روسیه گفت از فعالیت‌های نظامی خود در کی‌یف و چرنیهیف می‌کاهد اما مقام‌های غربی و اوکراینی واکنش محتاطانه‌ای به این خبر داشتند. همچنین اوکراین گفته است که بمباران "در طول شب" در چرنیهیف ادامه داشت.

 

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: این نشانه مثبتی است که طرف اوکراینی دست‌کم به ارائه کتبی خواسته‌هایش اقدام کرد، ما تاکنون چنین چیزی نداشتیم و این یک عامل مثبت است. در مابقی موارد تاکنون نمی‌توانیم چیزی دلگرم‌کننده یا هرگونه پیشرفتی را داشته باشیم. هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که انجام شود.

 

همچنین از پسکوف این سوال پرسیده شد که مذاکرات برای دو روز برنامه‌ریزی شده بود اما روز سه‌شنبه تنها چند ساعت در استانبول ترکیه در جریان بود و به حالت تعلیق درآمد و این مقام گفت که مذاکرات کوتاه نشد. پسکوف گفت: این مذاکرات انجام شد و به پایان رسید. هیئت‌های مذاکره‌کننده به کشورهایشان به منظور هماهنگی بیشتر و تطبیق مواضع بازگشتند. ما در مورد احتمال برگزاری مذاکرات به این شکل و در این تاریخ صحبت کرده بودیم.

 

به گفته سخنگوی کرملین، آقای ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه با اوکراین، ولادیمیر پوتین را در جریان نتایج نشست اخیر در ترکیه قرار داد و قرار است امروز جزئیات بیشتری از نتایج رایزنی‌ها را با رسانه‌ها در میان بگذارد.

 

دیمیتری پسکوف همچنین تاکید کرد، روسیه در مورد وضعیت شبه جزیره کریمه با هیچکس گفتگو نخواهد کرد از جمله در مذاکرات با اوکراین و این شبه جزیره را بخشی از اراضی روسیه قلمداد می‌کند. او در رابطه با سوالی در مورد گزینه حصول توافق با اوکراین درباره کریمه گفت: کریمه بخشی از روسیه است و طبق قانون اساسی ما، ما نمی‌توانیم با هیچکس در مورد سرنوشت اراضی روسیه و مناطق روسیه صحبت کنیم و این غیرقابل قبول است و این در قانون اساسی ما تبیین شده است.

 

سخنگوی کرملین همچنین به خبرنگاران گفت: موضوع مورد اهمیت این است که هیچ جایی برای احساسات وجود ندارد. مذاکرات به دست افراد حرفه‌ای انجام می‌شود و شما باید به آنها اعتماد کنید. موضع طرف روس کاملاً روشن و منطقی و روی اساس محکمی است و این موضوع نمی‌تواند تغییر کند.

 

پسکوف همچنین گفت، اطلاعات مربوط به مکانیسم عرضه گاز به روبل در دسترس قرار می‌گیرد و درخواست پوتین باید برآورده شود. او در پاسخ به این پرسش که این اطلاعات چگونه و چه زمانی به دست رئیس‌جمهوری روسیه می‌رسد، گفت اطلاعی ندارد و باید تا 31 مارس (فردا پنج‌شنبه) منتظر ماند. این تاریخی است که برای تحقق درخواست پوتین بدین منظور تعیین شده است. با این حال او گفت که پرداخت به روبل دقیقا از پنج‌شنبه اجرا نمی‌شود.

 

پسکوف گفت: پرداخت و تدارکات فرآیندی طولانی است. این بدان معنا نیست که همه چیزهایی که فردا عرضه می‌شود باید تا عصر به روبل پرداخت شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------