روسیه: اوکراین با نپیوستن به ناتو موافقت کرد



مذاکره روسیه و واکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مذاکره کننده ارشد روسیه اعلام کرد اوکراین برای نخستین بار با یک سری خواسته های اولیه مسکو از جمله نپیوستن به ناتو و جلوگیری از احداث پایگاه نظامی خارجی در این کشور موافقت کرده است.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر میدنسکی» مذاکره کننده ارشد روسیه امروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: دولت کی ف برای نخستین بار طی نشستی که دیروز در استانبول ترکیه برگزار شد، موافقت کرد که به یک سری از خواسته‌های اولیه مطرح شده از سوی مسکو پاسخ دهد. کی ف موافقت کرده است که خواسته‌های اولیه ما را برای جلوگیری از تبدیل اوکراین به پایگاه ناتو برآورده کند. اوکراین موافقت کرده است که به ناتو نپیوندد و از احداث پایگاه‌های خارجی در خاک خود جلوگیری کند.

 

وی افزود: دیروز، طرف اوکراینی برای اولین بار و به صورت مکتوب، آمادگی خود را برای اجرای یک سری شرایط بسیار مهم با هدف ایجاد روابط عادی و امیدوارم بر اساس اصل حسن همجواری با روسیه در آینده اعلام کرد.

 

میدنسکی در عین حال تصریح کرد: موضع ما در قبال کریمه و دونباس تغییر نکرده است.

 

اظهارات مقام روس در حالی مطرح می‌شود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به کشورش گفت: جنگ ادامه دارد و روسیه نیروهای جدیدی را در خاک اوکراین مستقر کرده است. تنها راه وادار کردن روسیه به صلح، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور است.

 

وی افزود: کشورهای اتحادیه اروپا باید ورود کشتی‌های روسی به بنادر خود را ممنوع کنند. ما به موشک‌های ضد کشتی، ضد هوایی و ضد زرهی نیاز داریم.

 

زلنسکی در ادامه مدعی شد: روسیه مین‌هایی در دریای خزر کار گذاشته است که انسان و محیط زیست را تهدید می‌کند.

 

رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت: ۱۴۵ کودک اوکراینی از آغاز حمله روسیه تا کنون کشته شده‌اند.

 

این در حالی است که مشاور رئیس جمهور اوکراین هم گفت: پیشنهادات خود را به طرف روسی ارائه کردیم و خواستار دیدار پوتین و زلنسکی شدیم. احتمال امضای توافق اولیه با روسیه ظرف دو روز آینده وجود دارد.‌

 

وی تصریح کرد: پس از خروج نیروهای روسیه از خاک ما، درباره هرگونه توافقی با روسیه همه‌پرسی برگزار می‌کنیم. پیش بینی می‌کنیم دیدار رؤسای جمهور اوکراین و روسیه به زودی برگزار شود.

 

این مقام اوکراینی اظهار داشت: هر کشوری می‌تواند به لیست ضامن‌های توافق بین اوکراین و روسیه بپیوندد. ما باید تضمین‌های امنیتی داشته باشیم که جنگ جدیدی علیه اوکراین راه اندازی نشود. تمام بهانه‌هایی که روسیه برای جنگ علیه کشور ما مطرح می‌کرد، وجود نداشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------