حمله ارتش اوکراین به خاک روسیه



حمله اوکراین به روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
به گفته فرماندار «بلگورود» روسیه، بالگردهای تهاجمی اوکراین پس از عبور از مرز روسیه، به یک انبار سوخت حمله و آن را منفجر کردند.

به گزارش فارس، یک مقام منطقه‌ای روس گفت که دو بالگرد نظامی اوکراین روز جمعه به یک انبار نفت در شهر «بلگورود» روسیه حمله کردند که به نوشته رویترز، اولین اتهام حمله هوایی اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو علیه کی‌یف است.

 

به نوشته رویترز، تصاویر منتسب به این حمله که در فضای مجازی منتشر شده، چیزی شبیه به شلیک چند موشک از ارتفاع پایین و به دنبال آن یک انفجار را نشان می‌داد. این خبرگزاری افزوده که نتوانسته این تصاویر را تایید کند.

 

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار این منطقه در تلگرام نوشت: بالگردها پس از عبور از مرز در ارتفاع پایین به تاسیسات حمله کردند. وی افزود که آتش‌سوزی منجر به زخمی شدن دو کارگر شد، در حالی که برخی از مناطق در این شهر نزدیک مرز اوکراین، در حال تخلیه بودند.

 

طبق این گزارش، با این حال، شرکت نفت روسی «روسنفت» (Rosneft) که مالک این انبار است، در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که در این آتش‌سوزی به کسی آسیب نرسیده، اگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد علت آن ارائه نکرد.

 

در همین حال برخی رسانه‌های غربی در ادعایی، احتمال عملیات پرچم دروغین از سوی روسیه را مطرح کرده‌اند. غربی‌ها ادعا می‌کنند روسیه قصد دارد حملات «پرچم دروغین» را به عنوان توجیهی برای ادامه جنگ علیه اوکراین ترتیب دهد. 

 

به نوشته رویترز، یک انبار مهمات در نزدیکی بلگورود روز چهارشنبه آتش گرفت و باعث یک رشته انفجار شد. در آن زمان، گلادکوف گفته بود که مقامات روس منتظر هستند تا وزارت دفاع روسیه علت آن را مشخص کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------