آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

آمریکا: به مستندسازی جنایات روسیه در اوکراین کمک خواهیم کرد/ زمان زیادی تا پایان جنگ اوکراین باقی مانده است



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا به مستندسازی جنایات نیروهای روسیه در اوکراین کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بلینکن روز یکشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان افزود: تصاویر غیرنظامیان اوکراینی کشته شده در بوچا بسیار ناراحت کننده است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تصاویر غیرنظامیان اوکراینی کشته شده در شهر بوچا در اوکراین بسیار ناراحت کننده است و وزارت خارجه آمریکا به مستند کردن جنایات نیروهای روسیه کمک خواهد کرد.

 

بلینکن اظهار داشت: از زمان آغاز تهاجم روسیه، ما اعلام کردیم که نیروهای روسیه مرتکب جنایت جنگی شده اند و ما مشغول مستند سازی آنها بوده ایم تا اطلاعات لازم را در اختیار سازمان ها و مقامات مربوطه قرار دهیم. باید برای این اقدامات پاسخگویی باشد.

 

بلینکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در اوکراین قتل عام رخ داده است؟ گفت: ما با دقت هرچه را ببینیم مستند می کنیم و اطمینان خواهیم یافت سازمان ها و مقامات مربوطه این مسایل را بررسی کنند. آنها باید مشخص کنند در اوکراین چه اتفاقی افتاده، چه کسی مشغول است و عواقب آن چیست.

 

بلینکن حاضر به تاید گزارش های مربوط به ارایه تانک های زمان شوروی به اوکراین نشد اما گفت آمریکا و ناتو مشغول ارایه سلاح هایی هستند که اوکراین به آنها نیاز دارد و به زودی برای هر یک تانک روسیه ۱۰ سلاح ضد تانک در اوکراین وجود خواهد داشت.

 

وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایده بی طرفی اوکراین میان غرب و روسیه به عنوان یک شرط مذاکره شده جهت پایان جنگ گفت که آمریکا از خواسته اوکراینی‌ها برای حفظ حاکمیت خود حمایت خواهد کرد.

 

***

 

کاخ سفید: هنوز زمان زیادی تا پایان جنگ اوکراین باقی مانده است

ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که هنوز زمان زیادی تا پایان جنگ در اوکراین باقی مانده است.

 

این مقام کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا ادعا کرد: فکر می کنم اوکراینی ها در حال برنده شدن در جنگ در اطراف کی یف و در بخش شمالی کشور هستند. این یک دستاورد فوق‌العاده‌ برای آنها در نبرد خود و حمایت های آمریکا و متحدان ناتو از اوکراین است.

 

رییس کارکنان کاخ سفید ادامه داد: ما تقریبا هر روز سلاح به اوکراین ارسال می کنیم. با این حال باید شفاف باشیم.

 

این مقام آمریکایی افزود: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درحال خارج کردن نیروهای خود از بخش های شمالی اوکراین و استقرار آنها در مناطق شرقی است تا نبرد را در آنجا از سر بگیرد.

 

وی اضافه کرد بنابراین اگرچه تاکنون پیروزی‌هایی برای اوکراینی‌ها وجود داشته است، اما متأسفانه زمان زیادی تا پایان این جنگ  باقی مانده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------