اوکراین: جسد ۵۷ نفر را در یک گور دسته‌جمعی در بوچا پیدا کردیم/ ناتو: این حد از وحشی‌گری در اروپای چند قرن اخیر سابقه نداشته است



جنگ اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس گروه امداد شهرک بوچا واقع در ۳۰ کیلومتری کی‌یف روز یکشنبه از کشف یک گور دسته‌جمعی در این شهرک خبر داد. به‌گفته این مقام اوکراینی دستکم جسد بی‌جان ۵۷ نفر در این محل پیدا شده است که تعدادی از آن ها حتی بصورت کامل مدفون نشده بودند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، همزمان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اقدام را «وحشیگری بی‌سابقه» در اروپای چند قرن اخیر توصیف کرد. او در مورد خروج نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف هم گفت که نمی‌توانیم بیش از حد به این اقدام خوش‌بین باشیم و گمان‌ می‌کنیم که احتمال افزایش حملات وجود دارد.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه روسیه را به ارتکاب «نسل‌کشی» در کشورش متهم کرد. این اتهام به دنبال کشف تعداد زیادی از اجساد در بوچا به دنبال عقب‌نشینی ارتش روسیه مطرح شد.

 

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که روسیه به دنبال حذف «کل ملت» اوکراین است. ولودیمیر زلنسکی همچنین درخواست خود برای خروج «کامل» نیروهای روسیه از خاک اوکراین را تکرار کرد.

 

ارتش روسیه روز یکشنبه کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین را تکذیب کرد. این در حالی است که تصاویری از کشف اجساد در خیابان‌های بوچا منتشر شده است. مسکو این تصاویر را «ساختگی» خوانده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ساعتی پیش گفت که روسیه در کشورش دست به «نسل‌کشی» زده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------