آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آمریکا دو بانک روسیه و دختران پوتین را تحریم کرد/ مسدود شدن تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه توسط انگلیس



تحریم های آمریکا علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
منابع خبری از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برخی افراد و نهادهای روسی از جمله دختران پوتین خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آمریکا امروز (چهارشنبه) لیست تحریم‌هایی علیه برخی افراد روسیه را منتشر کرد که در میانشان نام دو دختر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و همچنین همسر و دختر وزیر امور خارجه این کشور نیز به چشم می‌خورد.

 

خبرگزاری فرانسه و آرتی از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه دختران پوتین و برخی دیگر از افراد و نهاد‌های روسی خبر دادند.

 

همچنین واشنگتن در تحریم‌های امروز خود تحریم‌هایی را علیه «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه، و «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت این کشور و رئیس‌جمهور سابق روسیه، اعمال کرد.

 

دختر و همسر «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، نیز از جمله دیگر افرادی هستند که در لیست تحریم امروز آمده‌اند.

 

کاخ سفید نیز از تحریم کامل اسبربانک (Sberbank/ بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی) و آلفا بانک (دومین بانک بزرگ در یونان) خبر داد.

 

واشنگتن هدف این اقدام را افزایش فشار اقتصادی بر روسیه و شخص پوتین پس از انتشار تصاویر وحشتناک از شهر «بوچا» در اوکراین دانسته است.

 

 اسبربانک در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد: تحریم‌های اخیر هیچ تأثیری بر ما نخواهد گذاشت. آلفا بانک نیز در بیانیه‌ای جداگانه برای واکنش به این اقدام آمریکا گفت که این تحریم‌ها بی‌تأثیر خواهند بود.

 

انگلیس هم تحریم‌های روسیه را افزایش داد

به دنبال اعمال تحریم‌های امریکا علیه افراد و نهاد‌های روسی، انگلیس ۹ فرد جدید را به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرد.

 

«آندری آکیموف» عضو هیئت مدیره گازپروم بانک، و همچنین «الکساندر دیوکوف» رئیس شرکت تولیدکننده نفت به نام گازپروم نفت، از جمله افراد افزوده شده به لیست انگلیس هستند.

 

همچنین نام «سرگیویچ ایوانوف» رئیس بزرگترین تولیدکننده الماس جهان نیز در لیست تحریم‌های انگلیس جای گرفته است.

 

انگلیس همچنین اعلام کرد که تمام دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و تمام سرمایه‌گذاری‌های خارجی جدید انگلیس در روسیه نیز خاتمه می‌یابد.

 

ایندیپندنت نیز در گزارشی با بیان آنکه دولت انگلیس اعلام کرده است که دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک کرملین را مسدود کرده و به تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه پایان می‌دهد، افزود: «مسدود شدن دارایی‌های اسبر بانک با هماهنگی آمریکا انجام خواهد شد. لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، نیز متعهد شد که تا پایان سال ۲۰۲۲ به واردات زغال سنگ و نفت روسیه پایان دهد.»

 

لیز تراس در بیانیه خود در این باره با متعهد شدن به خاتمه دادن به واردات زغال سنگ و نفت از روسیه، اعلام کرد: «امروز ما کمپینی با هدف پایان دادن به جنگ وحشتناک پوتین در اوکراین را آغاز می‌کنیم و در این راه برخی از سخت‌ترین تحریم‌هایمان را اعمال می‌کنیم. آخرین موج اقدامات ما به واردات انرژی از روسیه پایان می‌دهد، افراد و مشاغل بیشتری را تحریم می‌کند و در نتیجه آن ماشین جنگی پوتین نابود می‌شود. ما به همراه متحدان خود به نخبگان روسیه نشان می‌دهیم که نمی‌توانند دستان خود را از جنایاتی که به دستور پوتین انجام شده است بشویند، ما تا زمانی که اوکراین پیروز نشود، آرام نخواهیم گرفت.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------