آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

بایدن و دبیرکل ناتو: جنگ اوکراین ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد/ مکرون: کشتار در بوچا جنایت جنگی است



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به حملات روسیه به اوکراین، گفت که «جنگ هنوز تمام نشده و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، جو بایدن روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که وی یک فرمان اجرایی برای ممنوعیت هرگونه سرمایه‌گذاری آمریکا در روسیه را امضا خواهد کرد.

 

بایدن تأکید کرد: جنگ هنوز تمام نشده است. ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد و ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود:‌ روسیه در حمله به اوکراین نتوانست به اهداف خود دست یابد و نتوانست کی‌یف (پایتخت اوکراین) را کنترل کند و جنگ هنوز تمام نشده است.

 

رئیس‌جمهور ایالات متحده تصریح کرد: ما به ایستادن در کنار مردم اوکراین در مبارزه آنها برای آزادی ادامه خواهیم داد.

 

 ***

 

پنتاگون: ۱۰۰ پهپاد انتحاری به اوکراین تحویل می‌دهیم

وزارت دفاع آمریکا از تحویل قریب‌الوقوع ۱۰۰ پهپاد انتحاری به ارتش اوکراین خبر داد.

 

به گزارش فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری خود گفت که ۱۰۰ پهپاد انتحاری در راه تحویل به اوکراین هستند.

 

او با بیان اینکه آمریکا علاوه بر این، پهپاد‌های بیشتری نیز به نیروهای اوکراینی تحویل خواهد داد؛ تأکید کرد: «با شرکا و هم‌پیمانان خود برای بررسی و پاسخ به درخواست‌ها و نیازهای اوکراینی‌ها اقدام خواهیم کرد.»

 

جان کربی گفت که تعدادی از اوکراینی‌ها برای آموزش چگونگی کار با پهپادهای انتحاری در آمریکا به سر می‌برند و در صورت نیاز تعداد بیشتری برای این مسأله راهی آمریکا خواهند شد و هدف واشنگتن این است که اوکراینی‌ها بتوانند از خودشان دفاع کرده و همزمان بخش شرقی ناتو در برابر حملات احتمالی آتی روسیه تقویت شود.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد که ارتش روسیه و ولادیمیر پوتین هیچ کدام از اهداف خود را در جنگ اوکراین محقق نساخته و موفق به ساقط کردن حکومت اوکراین نشده و تنها به چند شهر در این کشور مسلط شده‌اند.

 

جان‌کربی سپس اذعان کرد که واشنگتن هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اقدام روسیه برای انتقال سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیک به اوکراین یافت کرده است.

 

***

 

ناتو: جنگ در اوکراین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد

دبیر کل ناتو از احتمال طولانی شدن نبرد بین روسیه و اوکراین و لزوم تقویت و حفظ آمادگی این ائتلاف خبر داد.

 

دبیرکل ناتو چهارشنبه شب هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است «ماه‌ها و حتی سال‌ها» طول بکشد و لازم است آمادگی نیروهای ناتو حفظ شود.

 

به نوشته وبگاه «نیوز تایمز» «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک مدعی شد که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که «ولادیمیر پوتین» جاه طلبی خود را برای کنترل کل اوکراین از دست داده باشد.

 

استولتنبرگ گفت: «جامعه بین‌الملل باید در مورد نیات مسکو واقع‌بین باشد و بداند که با ورود به چهل و یکمین روز جنگ، ممکن است این نبرد مدت زیادی طول بکشد. ما همچنین باید آماده باشیم تا راه طولانی را در حمایت از اوکراین، حفظ تحریم‌ها و تقویت دفاعی خود طی کنیم.»

 

 ***

 

مکرون: کشتار در بوچا جنایت جنگی است

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلوdزیونی مدعی شد که کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین احتمالا جنایت جنگی است.

 

مکرون گفت: به احتمال زیاد این کشتار جنایت جنگی بود که در آنجا اتفاق افتاد. 

 

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین انتقادات ماتئوس موراویسکی نخست وزیر لهستان از ارتباط وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را رد کرد. 

 

مکرون گفت که "این اظهارات نخست وزیر لهستان هم بی‌اساس و هم رسواکننده است" و مدعی شد نخست وزیر لهستان که از سوی حزب راست این کشور حمایت می‌شود به دنبال تقویت مارین لوپن رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری است. 

 

***

 

جانسون: حوادث بوچا فاصله زیادی با نسل کشی ندارد

نخست وزیر انگلیس که در روزهای اخیر در بحبوحه جنگ اوکراین سیاست‌های ضد روسی را تشدید کرده است، مدعی شد که حوادث بوچا فاصله زیادی با نسل کشی ندارد.

 

بوریس جانسون روز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستانی در منطقه «ولوین گاردن» ادعا کرد: وقتی به آنچه در بوچا رخ می دهد نگاه می کنید چیزی کمتر از نسل کشی نیست. به همین خاطر است که شاهد واکنش‌ها در این زمینه هستیم و جامعه بین‌الملل دوباره در جهت اعمال تحریم‌ها و مجازات‌های بیشتر علیه رژیم ولادیمیر پوتین حرکت خواهد کرد.

 

***

 

بلینکن: نگرانم آنچه در هفته‌های آتی در اوکراین کشف می‌کنیم، وحشتناک‌تر باشد

وزیر خارجه آمریکا درمصاحبه‌ای از وقایع رخ داده در جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرد.

 

آنتونی بلینکن، در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی در اظهاراتی مدعی شد: می‌ترسم آنچه که در روز‌ها و هفته‌های آینده در اوکراین کشف می‌کنیم، از آنچه شاهد آن بودیم، وحشتناک‌تر باشد.

 

بلینکن در ادامه مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی مدعی شد: روسیه از کی‌یف و نیز شمال و غرب اوکراین عقب نشینی کردند و به تقویت نیروهایشان در دونباس واقع در شرق اوکراین پرداختند.

 

او همچنین تصریح کرد: بایستی در ابتدا آتش بس حاصل شود و نیرو‌های روسیه عقب نشینی کنند و سپس ما عدم تکرار آنچه که رخ داده است را تضمین کنیم. ما بایستی روشسیه را بازداشته و از اوکراین و عدم تکرار آنچه که رخ داده است دفاع کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: کاری که پوتین در اوکراین انجام داد، یک شکست راهبردی است؛ زیرا او به آنچه که هدفش بود نرسید.

 

وی گفت: باید افرادی که مسئول قتل‌های خشونت بار در اوکراین هستند، مورد بازخواست قرار گیرند. ما در تمامی اموری که بایستی به اقدامات روسیه پاسخ داده شود، (با شرکایمان) در همکاری و هماهنگی هستیم.

 

بلینکن گفت: حفره‌هایی در زمینه تحریم‌های روسیه وجود دارد و ما تلاش داریم تا جلوی آن را بگیریم؛ اما این مسأله زمان بر خواهد بود.

 

او تصریح کرد: محدودیت‌هایی که بر صادرات روسیه وضع کردیم، این کشور را از فناوری صنعت‌های زیرساختی محروم می‌کند.

 

آمریکا برای افزایش فشار بر روسیه از اوکراین حمایت می‌کند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن خواهان پایان یافتن هرچه زودتر جنگ در اوکراین است گفت، ایالات متحده برای افزایش فشار بر روسیه از اوکراین حمایت می‌کند.

 

بلینکن که به اروپا سفر کرده است چهارشنبه شب افزود: به همین دلیل است که ما تمام تلاش خود را برای حمایت از اوکراین و ارائه کمک به این کشور انجام می‌دهیم تا بر مسکو فشار وارد کنیم. 

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود زیرا پیروزی و موفقیت حفظ حاکمیت و استقلال اوکراین است. 

 

وی ادامه داد: مساله این است که این جنگ می‌تواند طول بکشد و در این میان تعداد زیادی کشته خواهند شد و خرابی گسترده ایجاد خواهد شد. اما اوکراینی‌ها قاطعانه اعلام کرده و نشان داده‌اند که مطیع خواسته‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نخواهند شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------