پنتاگون: اوکراین می‌تواند به طور قطع برنده جنگ با روسیه باشد/ تحریم مقامات روس توسط استرالیا



سخنگوی پنتاگون،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اگرچه مقامات آمریکایی درباره خطر یک جنگ طولانی صحبت می‌کنند، اما پنتاگون اعلام کرده که بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام داده اوکراین می‌تواند برنده جنگ با روسیه باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری گفت: بدون شک اوکراینی‌ها می‌توانند برنده این جنگ باشند.

 

وی افزود: سند این حرف، نتایجی است که هر روزه شاهد آن هستید. قطعا اوکراینی‌ها می‌توانند برنده این جنگ باشند.

 

جان کربی در بخش دیگری از سخنانش به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه عقب‌نشینی از نواحی مجاور کی‌یف و چرنیهیف را برای تجدید قوا در بلاروس و روسیه کامل کرده‌اند.

 

وی افزود، دستاورد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "از نظر اهداف استراتژیک صفر بوده".

 

کربی در ادامه گفت: او فقط کنترل مراکز کوچک جمعیتی را به دست گرفته است. آنها خارکیف را تصرف نکرده‌اند.

 

***

 

آمریکا: اگر چین از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کند، با تحریم‌هایی مواجه می‌شود

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، تحریم‌های اعمال شده بر روسیه به خاطر جنگش در اوکراین باید به چین "درک خوبی" از پیامدهایی بدهد که ممکن است به خاطر تامین حمایت‌های مادی از مسکو با آن‌ها مواجه شود.

 

وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه آمریکا گفت: طیف تحریم‌ها و محدودیت‌های صادراتی هماهنگ شده در بین شرکاء و متحدان آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقتصاد این کشور و الیگارشی‌ها باید نمونه خوبی برای شی جینپینگ، رئیس جمهور چین باشد.

 

وی در نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فکر می‌کنم این به رئیس جمهوری چین درک بسیار خوبی از آن‌چیزی می‌دهد که ممکن است به خاطر حمایت از پوتین به هر شکلی با آن مواجه شود.     

 

شرمن تصریح کرد: پکن باید از واکنش هماهنگ غرب به مساله اوکراین درس بگیرد و متوجه باشد که هرگونه اقدامش برای تصرف تایوان قابل قبول نخواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: امیدواریم چین درک کند که چنین اقدامی نه تنها واکنش آمریکا بلکه واکنش جامعه بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

 

چین از محکوم کردن اقدام روسیه در اوکراین یا تلقی کردن آن به عنوان یک حمله امتناع کرده و تحریم‌های غرب علیه مسکو را به باد انتقاد گرفته است.

 

***

 

کاخ سفید: صحنه‌های بیشتری مانند بوچا وجود خواهد داشت

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد صحنه‌های بیشتری مانند وقایع بوچا در اوکراین وجود خواهد داشت.

 

 جن ساکی عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران همچنین ادعا کرد: با وجود عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شمال اوکراین، هیچ‌کس نباید فکر کند که اهداف کرملین تغییر کرده است.

 

وی تصریح کرد: هدف آنها تضعیف اوکراین تا حد ممکن است. ما نباید فکر کنیم که این هدف حتی با تغییر تاکتیک روسیه تغییر کرده است.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که آمریکا  ماریا پوتینا و کاترینا تیخونوا دو دختر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است، زیرا دولت آمریکا متوجه شده است که پوتین دارایی های خود را نزد آنها مخفی کرده است.

 

ساکی مدعی شد: ما شاهد تلاش‌ها  برای مخفی کردن دارایی‌های پوتین در حساب‌ها و منابع فرزندانش بوده‌ایم.

 

سخنگوی کاخ سفید همچنین مدعی شد که تحریم های آمریکا تاثیر بزرگی بر اقتصاد روسیه گذاشته است.

 

وی ادامه داد: روسیه موقعیت خود به عنوان یک اقتصاد بزرگ را از دست خواهد داد و هدف ما اجرایی کردن این عواقب است تا پوتین نتواند هزینه جنگ خود را تامین کند. ما هم اکنون شاهد تاثیرات مستقیم این تحریم ها بر روسیه هستیم.

 

***

 

استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه ۶۷ مقام روس اعمال کرد

وزیر امور خارجه استرالیا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد، این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه ۶۷ مقام روس به خاطر اوکراین اعلام کرد.

 

ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا در آستانه نشست وزرای امور خارجه ناتو گفت: امروز تحریم شدن ۶۷ الیگارشی و مقام روس را که روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دارند و از اقدامات خشونت آمیز او حمایت می‌کنند، اعلام می‌کنم.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------