آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

لاوروف: پیش‌شرط اوکراین برای مذاکرات، غیرقابل قبول است



لاوروف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تصریح کرد که اوکراینی‌ها روز گذشته (چهارشنبه) پیش‌نویس یک توافقنامه جدید را به روسیه ارائه کرده‌اند که با پیش‌نویسی که در استانبول پیشنهاد داده بودند، متفاوت است.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «اینترفکس» در این خصوص گزارش کرد، لاوروف تصریح کرد که پیشنهاد اوکراین، بحث درباره کریمه و دونباس در نشست بین «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» رؤسای جمهور روسیه و اوکراین است که از نظر مسکو این پیشنهاد غیرقابل قبول است.

 

وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین را به تعلل و تضعیف مذاکرات بین روسیه و اوکراین متهم کرد و گفت که ایالات متحده زلنسکی را به ادامه نبرد با روسیه وادار می‌کند با اینحال، لاوروف ادامه داد که روسیه به مذاکره با اوکراین ادامه می‌دهد و پیش‌نویس توافقنامه خود را پیش خواهد برد.

 

لاوروف در این خصوص گفت: «پیش از این طرف اوکراینی متعهد شده بود که ضمانت‌های امنیتی برای کریمه اعمال نشود، اما در پیش‌نویس توافق جدید، چنین ماده‌ای وجود ندارد و این نمایانگر ناتوانی کی‌یف در مذاکرات است».

 

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از پیش‌شرط‌های اوکراین برای مذاکره با روسیه تصریح کرد: «قطعاً‌در مرحله بعد، طرف اوکراینی درخواست عقب‌نشینی نیرو‌ها را مطرح می‌کند و پیش‌شرط‌های بیشتر و بیشتری را قرار خواهد داد. این طرح قابل درک، اما غیرقابل قبول است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------