بیانیه پایانی نشست ریاض: سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است



نشست ریاض،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
شرکت کنندگان در نشست ریاض که دولت نجات ملی یمن، آن را به رسمیت نشناخت، ادعا کردند که سرنوشت یمن به شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است.

به گزارش فارس، مذاکرات ریاض که به بهانه حل بحران یمن از چهارشنبه گذشته در عربستان سعودی آغاز به کار کرده بود، شامگاه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه پایانی، به کار خود پایان داد.

 

شبکه خبری الجزیره ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، طرفهای حاضر در نشست، از تصمیم «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن برای تشکیل شورای رهبری ریاست‌جمهوری، قدردانی کرد.

 

در بیانیه این نشست که دولت نجات ملی یمن در آن حضور ندارد و عربستان فقط شخصیتهای وابسته به خود را دعوت کرد، آمده است: از پارلمان خواسته می‌شود که به صورت منظم، جلسات خود را برگزار کند و «استقلال دستگاه قضا» نیز تقویت شود.

 

در این نشست، با این ادعا که مسئله جنوب یمن، در دستور کار مذاکرات قرار داشت، بر توقف جنگ و «شراکت راهبردی بین یمن و شورای همکاری خلیج [فارس]» تأکید شد.

 

مسئله بعدی که در این بیانیه، تصریح شد، مداخله در امور داخلی یمن است؛ به نحوی که در آن ادعا شده است که «آینده یمن، با آینده شواری همکاری خلیج [فارس] گره خورده است».

 

طرفهای حاضر در نشست ریاض با این ادعا که باید گذرگاههای بین شهرهای یمن بازگشایی شود، مدعی شدند، همکاری بین یمن و شورای همکاری در زمینه‌های آموزش و بهداشت و درمان افزایش خواهد یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------