آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

برای نخستین‌بار یک زن سیاه‌پوست قاضی دیوان عالی آمریکا شد



زن سیاه‌پوست در دیوان عالی آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مجلس سنای آمریکا "کتانجی جکسون براون" را به عنوان نخستین قاضی زن سیاهپوست دیوانعالی این کشور تایید کرد.

به گزارش ایرنا، کتانجی براون جکسون با ۵۳ رای موافق در مقابل ۴۷ رای مخالف در سنا تایید شد. او بلافاصله سوگند یاد نخواهد کرد. جکسون پس از بازنشستگی قاضی فعلی استفان بریر در تابستان امسال آغاز به کار خواهد کرد.

 

جمهوری خواهان که مخالف براون  بودند وی را متهم به ملایمت در مقابل جرم و جنایت کرده و از او در خصوص صدور احکام نه چندان سختگیرانه در پرونده های آزار جنسی کودکان انتقاد کردند اما این حملات نتوانست از تایید جکسون جلوگیری کند و صلاحیت او در نهایت با اکثریت آرا تصویب شد.

 

این قاضی زن ۵۱ ساله، جانشین استفان بریر قاضی لیبرال بازنشسته می‌شود که با ۸۳ سال عمر مسن ترین عضو دادگاه عالی این کشور است. از ۱۱۵ نفری که تا کنون در دیوان عالی آمریکا حضور داشته اند، تنها دو نفر سیاهپوست و هر دو آنها  مرد بوده اند.

 

جکسون نخستین زن سیاهپوست در آمریکا است که به عنوان قاضی عالی ترین دادگاه این کشور منصوب شده است. او همچنین ششمین زنی خواهد بود که در دیوان عالی که در حال حاضر تنها سه قاضی زن دارد، خدمت می کند.

 

هم اکنون در دیوان عالی آمریکا ۶ قاضی محافظه کار و ۳ قاضی لیبرال حضور دارند که تعدادی از آنها توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا منصوب شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------