رخنه دو عامل نفوذی به سرویس مخفی آمریکا/ ۴ مأمور از کار تعلیق شدند



اف بی ای،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
اف‌بی‌آی مدعی شد دو فردی را که به دنبال نفوذ در سرویس مخفی آمریکا بوده‌اند دستگیر کرده است.

به گزارش فارس، رسانه‌های آمریکایی شامگاه پنجشنبه گزارش دادند پلیس اف‌بی‌آی دو مرد را که با جعل هویت مأموران وزارت امنیت داخلی آمریکا به دنبال اعمال نفوذ روی مأموران فدرال در واشنگتن دی‌سی بودند دستگیر کرده است.

 

طبق نوشته وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان، این دو مرد به نام‌های «آریان طاهرزاده» و «حیدر علی» از دو سال پیش خودشان را به عنوان مأموران وزارت امنیت داخلی آمریکا جا زده و اقدام به اعطای هدایای گران‌قیمت به مأموران فدرال در واشنگتن‌دی‌سی کرده‌اند. این دو عامل نفوذی به یک مأمور سرویس مخفی که وظیفه محافظت از جان «جیل بایدن»، همسر رئیس‌جمهور امریکا را به عهده داشته هم وعده خرید تفنگ داده‌اند.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده که این دو فرد اقدام به تهیه آپارتمان‌های رایگان برای یکی از کارکنان وزارت امنیت داخلی آمریکا و اعضای سرویس مخفی آمریکا کرده‌اند.

 

طبق گزارش سی‌ان‌ان، چهار نفر از مأموران سرویس مخفی تا زمان انجام تحقیقات در خصوص این موضوع به مرخصی انضباطی فرستاده شده‌اند. در اسناد تنظیم شده علیه دو فرد دستگیرشده به جزئیاتی درباره هدایای اعطا شده از سوی آنها به مأموران فدرال اشاره شده است.

 

مطابق اسناد، طاهرزاده به یکی از مأموران سرویس مخفی که وظیفه محافظت از کاخ سفید را به عهده داشته یک آپارتمان پنت‌هاوس را به صورت رایگان به مدت یک سال اجاره داده است. او همچنین به یکی از مأموران محافظ جیل بایدن هم پیشنهاد خرید اسلحه‌ای به ارزش ۲۰۰۰ دلار را داده است. 

 

سرویس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: «سرویس مخفی در این تحقیقات ادامه‌دار با مقام‌های مجری قانون همکاری کرده و به این همکاری ادامه خواهد داد. تمامی افراد دخیل در این موضوع به مرخصی اداری فرستاده‌ شده‌اند و دسترسی آنها به تأسیسات، تجهیزات و سامانه‌های سرویس مخفی محدود شده است.»

 

مطابق ادعاها، طاهرزاده به مأموران فدرال، هدیه‌هایی از قبیل آی‌فون، سیستم‌های پایش، پهپاد، تلویزیون و تجهیزات دیگر داده و گفته که هزینه این تجهیزات از وزارت امنیت داخلی آمریکا تأمین شده است.

 

روزنامه واشنگتن‌‌پست گزارش داده حیدر علی ادعا کرده با «سازمان اطلاعات نظامی پاکستان» (ISI) مرتبط است، اما هنوز صحت ادعاهای او مورد تأیید قرار نگرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------