آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا: در حال ایجاد فشار علیه روسیه هستیم/ پوتین احتمالا از تصرف کی‌یف دست کشیده است



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا و متحدانش از طریق اعمال تحریم‌ها در حال "ایجاد فشار علیه روسیه" هستند و همچنین حضور ناتو را در شرق تقویت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در بروکسل عنوان داشت: ما با هم از طریق "تحریم‌های بی‌سابقه" در حال ایجاد فشار علیه کرملین هستیم. ما همچنین توان دفاعی ناتو را در شرق تقویت می‌کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا در مقر ناتو با اشاره به مقامات رسمی گروه ۷، نمایندگان اتحادیه اروپا و متحدان در منطقه آسیا- آرام گفت که یک "ائتلاف گسترده و چشمگیر" در برابر حملات روسیه، از اوکراین حمایت می‌کند.

 

وی مسکو را متهم کرد و افزود که روسیه "نه تنها یک کشور را بلکه نظم کل جهان" را مورد هدف قرار داده است.

 

آنتونی بلینکن با اشاره به گزارش‌های معتبری از "خشونت و جنایات جنگی" در بوچا گفت: تصاویر و گزارش‌های دلخراشی که از بوچا و سایر مناطق اوکراین منتشر شده، اتحاد دسته‌جمعی ما را تقویت کرده است.

 

وی اظهار کرد: پاسخگویی به خودی خود امری ضروری و حیاتی است.

 

بلینکن در ادامه تصریح کرد: "جنایات قبلی" که در درگیری‌های دیگر انجام شده بود، براساس برخی از شواهد و حقایق به نتیجه رسید؛ گرچه این تحقیقات سال‌ها طول کشید اما ما به نتیجه رسیدیم.

 

به گفته وزیر خارجه آمریکا، ایالات متحده از آغاز درگیری ۱.۷ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است تا بتواند از خود دفاع کند.

 

وی همچنین به مسئله سوخت اشاره‌ کرد و گفت: اروپا سال‌ها به سوخت فسیلی روسیه متکی بوده اما اکنون به دنبال جایگزین دیگری است.

 

در میان مسائل مختلفی که آنتونی بلینکن درخصوص حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد، تعداد پناهجویانی که از اوکراین به سایر کشورها گریخته‌اند، از دیگر مسائلی بود که وی درخصوص آن اظهار نظر کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا افزود که ۱۱ میلیون اوکراینی خانه‌های خود را به علت جنگ در اوکراین ترک کرده‌اند و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که دولت این کشور (آمریکا) بیش از یک میلیارد دلار به کمک‌های بشردوستانه جدید اختصاص خواهد داد.

 

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا گفته که ایالات متحده ممکن است راه اتحادیه اروپا را در "اخراج دیپلماتهای روسی" دنبال کند.

 

هنگامی که از بلینکن درخصوص اینکه آیا آمریکا در رابطه با اخراج دیپلمات‌های روسی راه اتحادیه اروپا را در پیش خواهد گرفت یا خیر، پرسیده شد، پاسخ داد: ما همیشه به دنبال این راه بوده‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد.

 

بلینکن گفت: گاهی ضروری است با دیپلمات‌های کشورهای مختلف که "رابطه خصمانه‌ای با حقیقت" دارند، برخورد و مقابله کرد. این بخشی از کار است.

 

***

 

آستین: پوتین احتمالا از تصرف کی‌یف دست کشیده است

وزیر دفاع آمریکا گفت، پوتین احتمالا از تصرف کی‌یف دست کشیده است.

 

ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه‌ای در کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا این اظهارنظر را مطرح کرد.

 

هم او و هم ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کردند که روسیه اکنون تمرکزش را در به تصرف جنوب شرق اوکراین تغییر داده است.

 

آستین همچنین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه فکر می‌کرد که می‌تواند به سرعت کشور اوکراین را تصرف کند و خیلی سریع پایتخت را به تصرف خود دربیاورد اما اشتباه می‌کرد.

 

اظهارات آستین یک روز پس از آن مطرح شد که مارک میلی در کمیته مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد و گفت که جنگ اوکراین دست کم چندین سال به طول می‌انجامد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------